mag je bij de douane werken als je iemand in je familie heb die vroeger vaak is opgepakt en te vaak in aanraking is gekomen met de polite???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Zo lang je zelf niks heb gedaan en geen strafblad heb mag je bij de doane werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, natuurlijk. Zolang jij zelf maar niet in aanraking bent gekomen met de politie, lijkt mij er niks aan de hand.
Het zou toch niet eerlijk zijn als jij wordt afgerekend op het criminele gedrag van je familie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, en waar moet je de grens trekken? Een broer die al uit huis was toen jij geboren werd, geldt dat als familie? Een oom die naast je woont/woonde? Een oom die altijd in het buitenland woonde? Een achterneef die bij je in huis heeft gewoon of juist die je helemaal niet kent...?
esth0r
12 jaar geleden
en in aanraking komen met de politie is een nogal breed begrip, ik denk dat de grens getrokken wordt tussen overtredingen en misdrijven, bijna iedereen is wel eens in aanraking geweest met de politie, fietsen zonder licht is in principe genoeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard gaat het dan om misdrijven en niet om kleine verkeersovertredingen.
Bij de politie is het zo als je naaste familie zoals vader, moeder en broers en zussen een bekende is van de politie. Dat ze je weigeren. En ik denk dat het niet veel verschilt bij de douane, je kut hiervoor het best mailen of bellen naar de opleiding van de douane!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha goed gezien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het minnetje is niet helemaal terecht. Zie http://www.kombijdepolitie.nl/selectie/Pages/Antecedentenonderzoek.aspx . Al is het niet zo dat ze je dan zonder pardon weigeren. Maar de douane lijkt me toch wat anders dan de politie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat het nu veranderd is, maar ik heb een opleiding gedaan bij de politie en daar werd een klasgenootje geweigerd omdat haar vader een bekende van de politie was. Want het kan zijn dat ze later als agente onder druk word gezet door haar vader. Ookal zag ze haar vader nooit. Het kan zijn dat ze onderscheid maken. Bijvoorbeeld wat voor misdrijven/overtredingen zijn gepleegt door familie :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal gelijk, ik heb dit ook gehad met mijn sollicitatie bij de landmacht en bij beveiliging. ze willen alles weten, hierbij gaat het niet om een neef, een oom of een tante, alleen om de familie die het dichtst bij je staan zoals je man/vrouw, vader, moeder, broers of zussen.
Die kunnen namelijk een slechte invloed op jou hebben, waardoor jij hun kunt 'helpen' bij iets smokkelen of zoiets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig foutje. Ik wil je alsnog een plus geven voor je antwoord omdat ik je reactie erg goedvind +