Toen ik bij een uitzendbureau werkte, deed ik de bemiddeling voor medewerkers (vuilnismannen en vegers) voor Roteb (vuildienst van Rotterdam). Toen werd wel gemikt op mannen, maar ik moet eerlijk zeggen dat er ook echt geen vrouwen op deze banen af kwamen. Als een vrouw zou komen solliciteren, dan zou ik haar wel voorstellen. Maar dan zou ik wel op het type letten. Laten we eerlijk zijn, een "dametje" zou absoluut niet op haar plaats zijn tussen de types die werkzaam zijn op een vuilophaaldienst. Ze zou er doodongelukkig worden. Je moet fysiek wel wat aankunnen en niet bang zijn om vies te worden. Maar een stevige, sterke vrouw die haar bekkie bij haar heeft (dus assertief is) zou wat mij betreft mogen solliciteren. Afhankelijk van het management van de betreffende vuilophaaldienst, zou ze dus aangenomen kunnen worden. Maar wel na een goed gesprek, dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, op het filmpje zijn er vrouwelijke'vuilnismannen' aan het werk.

Daarnaast zou je naar mijn weten niet op geslacht geweigerd mogen worden door een werkgever, hoewel het lastig is om aan te tonen dat dit (is) gebeurd/t!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie hier slechts een dame een stukje mee rijden op een vuilnisauto, van "werken" is geen sprake in dit filmpje.
Ik reed vorige week toevallig een vuilniswagen voorbij waar een vrouw met de bakken aan het rijden was. Dus ja je zou kans kunnen maken, als je het fysiek aankan. De meeste bakken hoeven niet meer echt getild te worden, dus ik vermoed dat het fysieke wel iets minder is geworden. En je moet in een toch wel overwegende mannenwereld passen
anneliez