Kun je echt zoveel verdienen bij Total, de raffinaderij van Vlissingen oost?

Hallo,

Ik zit in mijn eindexamenjaar AOT. (vapro B heb ik al behaald) Na dit jaar ga ik aan het werk.

Nu zijn we vandaag op excursie naar Total geweest. Hier hebben we een rondleiding gekregen.

Hun zeiden ons dat als je daar start dat je dan 2000+ Netto zou gaan verdienen. Ja, daar kan ik mij wel in vinden dit is op de meeste plekken zo. (ploegentoeslag meegerekend)

Alleen hun zeiden ook, dat als je binnenkomt een 7 jarige interne opleiding moet doen en deze best pittig is. Wat alleen opmerkelijk was, is dat hun zeiden dat je na die 7 jaar als je alles hebt behaald op 4500 netto uit zou kunnen komen (ploegentoeslag meegerekend)

Dit houd in dat ik voor mijn 30e al een bruto jaarsalaris van 70000+ zou kunnen hebben.

Mijn vraag is dus is dit wel zo???

PS: Graag alleen antwoord van mensen die er verstand van hebben en het liefst die bij Total werken. Mensen die bij voorbaat al zeggen; nee kan nooit. Daar heb ik niks aan want het is nou eenmaal zo dat dit werk goed verdiend.

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord. Hoop het een beetje helder te krijgen.

met vriendelijke groeten,

jeffrey

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Hallo Jeffrey, ik gok dat je in Brielle op school zit? Ik ben zelf procesoperator bij een groot bedrijf in de europoort, vapro C. Als eerste wil ik je echt ten zeerste aanraden je C te halen, je verdiend dan nog meer wanneer je begint en je hebt veel meer mogelijkheden. Inderdaad als jij straks aan de slag gaat en je gaat in de europoort werken, en bij total geloof ik dat ook wel... zul je beginnen met ca. 2000 euro netto incl. ploegentoeslag. Overal waar je gaat werken in de petrochemie/chemie zul je een leertraject tegenkomen wat per bedrijf iets zal verschillen. 4500 euro netto zal je niet gaan halen met gewoon procesoperator zijn, dan zul je toch wel wat hoger moeten willen en denk dan aan minimaal wachtchef. Das nog een hele lange weg dus ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

70k is een hoop centjes jongeman. Maar waarom wil je weten of je over een aantal jaar 70k gaat verdienen? Mocht je worden uitgenodigd op sollicitatiebezoek. En mocht je na wat testonderzoek worden aangenomen. Neem dan de baan aan met het daarbij behorende marktconform salaris en bekijk wat de toekomst brengt. Niemand verdient makkelijk geld en niemand kan jou vertellen wat je over een aantal jaren verdient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland zal je indd tussen de 1900-2400 netto verdienen als startende operator (Vapro C chemie). Ik zelf werk bij total raffinaderij Antwerpen aan de Scheldelaan en mijn bruto loon schommelt tussen de 3950-4500 euro bruto permaand. Ik ben bijna 1 jaar in dienst. Bruto lonen liggen in belgie vele malen hoger dan in Nederland ook zal je zorgtoeslag maar 72eu PER JAAR bedragen. Eind van het jaar betaal je een X aantal bedrag terug aan de belasting dienst, maar als nog haal ik hier mijn voordeel uit.