Waar kun je als 2e graads leraar Nederlands terecht in (Noord)Amerika?

Dus waar kun he terecht qua werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie wou je daar Nederlands gaan leren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand leren, maar op nederlandse/ internationale scholen lesgeven. Dus het Nederlands onderhouden.

Antwoorden (2)

Er zijn een paar Nederlandse scholen, maar het is de vraag of daar nou net een vacature is....:

- in Bethesda, Maryland. Deze biedt naschools Nederlands taal- en cultuuronderwijs aan Nederlandstalige kinderen in Washington DC en omgeving in een peutergroep, de basisonderwijsgroepen 1 – 8 en de onderbouw van het voortgezet onderwijs (HAVO/VWO 1 – 3).

- in Chicago, Illinois. Deze biedt naschools Nederlands taal- en cultuuronderwijs aan Nederlandstalige kinderen in de omgeving van Chicago in de basisonderwijsgroepen 1 – 8.

- in Cleveland, Ohio. Deze geeft onderwijs in de Nederlandse Taal en Cultuur aan kinderen in de leeftijd van 3 t/m 14 jaar in de omgeving van Cleveland (Noord-oost Ohio).

- in Washington, DC, een Stichting Nederlands Onderwijs. Nederlands onderwijs aan de Washington International School neemt een unieke plaats in binnen het Nederlandstalig onderwijs in het buitenland. In tegenstelling tot de meeste lessituaties in het buitenland, is het Nederlands onderwijs aan de WIS een volledig geïntegreerd onderdeel van het schoolprogramma.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke heel erg bedankt! Het ging me er nu niet zo zeer om of er NU een vacature is, maar waar ik in de toekomst terecht kan.
Er is een dorpje genaamd Holland (in Michigan), dat zijn afstammelingen van Nederlandse immigranten. Ze spreken daar ook Nederlands. Misschien hebben ze daar iemand nodig.