Periode tijdelijk contract zelf bepalen. Wat is slimmer?

Mijn werkgever heeft mij een contract aangeboden. Ik mag kiezen of het voor 6 of voor 12 maanden is.

Ik heb al 2x een contract van 6 maanden gehad.

Als ik nu een contract voor 6 maanden kies, dan moeten ze mij over 6 maanden een vast contract aanbieden of niet verlengen.

Zelfde geldt voor een contract van 12 maanden. Maar dan moet ik eigenlijk nog 6 maanden langer wachten op het eventuele vaste contract.

Dus wat is wijsheid? 6 maanden en dan sneller een vast contract (of ontslag) of kiezen voor 1 jaar en dan in ieder geval verzekerd zijn van een baan voor het komende jaar....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is bijzonder dat je werkgever aangeeft dat je mag kiezen uit 6 of 12 maanden. Het gaat tenslotte om bepaalde werkzaamheden waar zij de duur van kunnen inschatten. Heb je zelf enig idee of je in aanmerking zal komen voor een vast contract? Zo niet, dan zou ik voor de 12-maanden optie gaan, zodat je zo lang mogelijk verzekerd bent van werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou kiezen voor 12 maanden.Als ze tevreden over je zijn dan nemen ze je dan ook wel aan voor vast.
Dan weet je nu zeker dat je nog een jaar werk hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jonger bent dan 27 jaar bent heeft de overheid bepaald dat er wegens de economische crisis de werkgever vijfde tijdelijke contracten mag geven of na vier jaar een vast contract hoeft te geven. Deze regel geldt tot 1 januari 2012 of – als de crisis langer duurt – tot 1 januari 2014.
Mocht je 27 of ouder bent moet eigenlijk kijken naar jouw financiële situatie 1 jaar zekerheid is natuurlijk ook belangrijk. Ik zou in ieder geval de werkgever eens vragen wat hij zelf denkt hoe de situatie er over 6 maanden tot 1 jaar uit ziet. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt...

Als het werk je echt bevalt dan dan kan je nu beter praten met je werkgever of je kans heb op een vast contract bij het bedrijf ongeacht je die voor 6 of 12 maanden neem!!!

Ongeacht bij iedere baas kan je gewoon vragen op je kans heb op een vast contract of misschien niet.

Twijfel heb je.... nee of ja kan je krijgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In jouw geval voor de 12 maanden gaan over 1 jaar weet je ook meer of het nog slechter is gegaan met dit bedrijf of de betere kant op. Als het slechter is gegaan dan krijg je ontslag, maar als het andersom is krijg je wellicht je vaste contract.