Waar zit het tekort in vrachtwagenchauffeurs?

Mijn man heeft deze week zijn vrachtwagenrijbewijs (CE)gehaald. (Heel blij mee!) Nu is het zoeken naar De Baan. Wie heeft er tips hoe je er tussen komt? Uiteindelijk moet hij als 42 jarige man zonder ervaring zien op te boksen tegen 18 jarige Polen met 14 jaar ervaring 8-)
Er schijnt een flink tekort te zijn in chauffeurs dus we hebben goede hoop.Maar waar zit dat tekort? Waar schreeuwen ze om mensen? Qua vacatures valt het hier reuze mee (oosten van het land), en er wordt ervaring gevraagd...

Toegevoegd na 13 minuten:
'reuze mee' moet dus eigenlijk zijn: reuze tegen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen specifiek antwoord op je vraag, maar altijd solliciteren, zelfs als je man niet de vereiste ervaring heeft. Een goede sollicitatie gesprek kan er zo naar leiden dat hij alsnog de baan krijgt :) Je weet maar nooit. En hopelijk weet iemand hier meer specifieke antwoorden voor jullie. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk ook dat er een tekort is aan internationale chauffeurs.
bijna iedereen wil s avonds thuis zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er wordt in heel veel sectoren gepiept dat er tekorten zijn, of verwacht worden. In de praktijk valt het erg mee: in een vrije markt zou de prijs van een schaars 'product' omhoog moeten gaan, maar het grote geld wordt nog steeds door financieel 'specialisten' verdiend en daar hebben we er veeeeeeeeeel te veel van is wel gebleken...

Antwoorden (2)

Volgens het kenniscentrum VTL is de werkgelegenheid in heel Nederland goed. Alleen in Noord Nederland is de kans "voldoende". Zie link
http://www.kansopwerk.nl/templates/mercury.asp?page_id=1471
Succes met solliciteren!

Toegevoegd na 2 minuten:
Als de link je naar het begin stuurt, dan bij kenniscentrum VTL aanklikken, en dan chauffeur goederenvervoer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij transporteurs die winkels bevoorraden is altijd veel verloop van chauffeurs die wat anders gaan doen en daar ervaring hebben opgedaan.