Leg de kandidaten een casus voor uit de dagelijkse praktijk van je werk. Kijk hoe ze hiermee zouden omgaan en welke capaciteiten of eigenschappen van deze mensen boven komen drijven.
Het voorbereiden van een gesprek vindt ik goed, maar alvast de (alle) vragen voorbereiden denk ik niet of ik dat zo zou doen (ex ondernemer).
Ik zou een aantal dingen voorbereiden waar ik het over zou willen hebben en voor de rest het gesprek een natuurlijk verloop laten geven, hierdoor komen namelijk ook kwaliteiten van de sollicitant naar boven en kun je zien of hij/zij initiatief neemt in een gesprek of juist een afwachtende houding aanneemt.
Maar bovenal, bedenk voor jezelf wat je graag ziet in je nieuwe collega en kies ook op basis daarvan.
Een bekend waterpolocoach ze ooit:
"Je hebt altijd wel eens je twijfels, ook als coach", bekende Van Galen. "Maar ik heb er altijd in geloofd dat we zouden winnen vandaag. Ik wil een compliment geven aan het hele team, de bank en de staf. De saamhorigheid, de wil om voor elkaar door het vuur te gaan. Het gaat niet om de beste speelsters, maar om de juiste puzzel. Dit was de juiste puzzel."
- Bronnen:
-
http://os2008.nos.nl/nieuws/artikel/ID/tcm...