Krijg je salaris als je geschorst bent?

Een collega van mij is sinds een paar dagen geschorst. Nu vroeg ik me af, of je nog recht hebt op salaris als je bent geschorst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je krijgt in principe doorbetaald, maar soms kan het zijn dat je 1 of 2 weken niet krijgt doorbetaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo lang je nog niet ontslagen bent, dien je gewoon je salaris te krijgen. Tenzij er een speciale boeteclausule in het contract staat (bijv. bij voetballers)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uren die je gedraaid hebt moet je uitbetaald krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per bedrijf en wat er is afgesproken. Ik heb 2 collega's die waren 3 dagen geschorst met inhouding van salaris. Anders moet je aan je collega vragen of daar afspraken over zijn gemaakt