Je CV moet helemaal up-to-date zijn, de laatste baan eerst, en dan terugwerken, je opleidingen, je ervaringen met vergelijkbaar werk, evt studie/cursus waar je nog mee bezig bent, vrijetijdsbesteding ed. Goede pasfoto erbij.

De eerste zin van je motivatiebrief moet eruit springen : ga ervan uit, dat diegene die jouw brief leest, er al 15 gelezen heeft van gemotiveerde mensen, die nou juist zo verschrikkelijk geschikt zijn.

Dus knal er iets uit, wat opvalt. Pik iets uit de advertentie, wat een beetje afwijkt van de doorsnee advertenties : hiermee proberen ze zich duidelijk neer te zetten. Laat je daardoor inspireren, en houd het verder kort : beslist niet meer dan een A4tje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké bedankt!

Andere antwoorden (7)

Geachte heer... Beginnen
Waar je allemaal hebt gewerkt
Scholen opleidingen die je hebt gevolgd
Waarom je er wil werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opleidingen en werkervaring kan je beter in een cv zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad dat is waar vergissing
Amadea
12 jaar geleden
Wat een ouderwetse veronderstelling dat de personeelsfunctionaris een man is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan het ook een vrouw zijn maar meestal is het een man het is dan ook maar een voorbeeld.
Je CV moet je erbij sluiten. Schrijf waarom je er wilt werken en waarom jij wel bij het bedsrijf past, etc.

http://www.intermediair.nl/artikel/hoe-schrijf-ik-een-sollicitatiebrief/10315/hoe-schrijf-ik-een-brief-volg-de-stappen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Korte brief met motivatie.

C.v. bijsluiten met: persoonsgegevens, profiel (karakter, wat jij belangrijk vindt, eventueel hobbies), referenties, werkervaring (betaald en onbetaald) en opleiding (cursussen, schoolopleidingen).

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt handig is vooral als de brief niet te lang is.
Daar hebben personeelmedewerkes een hekel aan:
aan ellenlange verhalen.

Een korte, stevige motivatie waarom jij juist DIE baan wil hebben en waarom zij juist JOU moeten nemen en niemand anders.
Niet te bescheiden doen!

Een CV, levensloop erbij.

http://www.intermediair.nl/overzicht/cv-en-sollicitatiebrief/hoe-schrijf-ik-een-sollicitatiebrief/9604/hoe-schrijf-ik-een-sollicitatiebrief.html?gclid=CNrrlZnnyqwCFQRO3god6lD-pg

http://www.uwsollicitatie.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=37&Itemid=58

www.sollicitatiebrief.topbrief.nl

Voorbeeld van een sollicitatiebrief
www.carrieretijger.nl/carriere/.../sollicitatiebrief-en-cv/voorbeeldbrief

Sollicitatiebrief schrijven: online cursus + voorbeeldbrieven
www.leren.nl › Cursus › Solliciteren

..........ENZ> ENZ>
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In en sollicitatiebrief hoort zo en zo je persoonlijke gegevens als je volledige naam, adres, postcode en woonplaats en telefoonnummer(s) en Burgerservicenummer.

Je kan er in het kort vertellen naar wat voor functie je solliciteert en waarom. Dit laatste is heel belangrijk om een goede motivatie te geven. Natuurlijk geen motivatie als "Ik heb het geld nodig" of "Ik ben ontslagen (of heb ontslag genomen) en kan niet zonder werk".

Tenslotte zet je onderaan je brief dat je een CV hebt bijgesloten en dat je verdere informatie graag tijdens een gesprek zou willen toelichten.

In afwachting op uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

.....

Bijlage: Curriculum vitae
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijk is dat een sollicitatiebrief niet langer is dan 1 A4'tje. Leid je tekst in met waar je de vacature hebt gezien, en vermeld erbij dat de vacature je aandacht heeft getrokken. Schrijf vervolgens over waarom je reageert, waarom je denkt in aanmerking te komen. Kleed je positieve punten in met een mooi tekstje, vul aan met eventuele referenties. Vergeet zeker niet om je volledige CV bij te voegen (een CV is geen tekst maar een schematisch overzicht!) en lees je tekst wel 3 keer na! Het is ook aan te raden om je brief een dag te laten rusten. Lees na een dag nog eens na, dan merk je misschien overgebleven fouten of vreemde zinsconstructies op. Zorg ervoor dat je een positieve en enthousiaste indruk nalaat! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als toevoeging op bovenstaand vermeld je in een sollicitatiebrief dat je over twee dagen contact met ze op zal nemen om te vragen of de brief in goede orde is ontvangen. Als er dan veel reacties zijn ben jij degene die eruit springt omdat je ze al over de telefoon hebt gesproken.