Als je solliciteert per e-mail, hoe moet je lay-out er dan uit zien voor de sollicitatiebrief?

Ik heb hier een mooi voorbeeld voor een normale brief: http://www.beaks.nl/sollicitatiebrief/layout/

In hoeverre voegt kopje 1 iets toe? Dus met het adres van het bedrijf en je eigen adres (die ook bij de cv zelf staat).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou er voor kiezen om de gebruikelijke lay-out voor de sollicitatiebrief te hanteren en de brief (in Word) als bijlage mee te zenden. In de mail schrijf je dan alleen "bijgesloten vindt u mijn sollicitatie naar de functie X, groet Y.
Binnen ons bedrijf kan er alleen via mail gesolliciteerd worden, maar tijdens het gesprek hebben wij hiervan een print bij de hand. Het valt op dat er vaak weinig aandacht aan de lay-out van de mail wordt besteed en dat de tekst (voorstellen/motivatie, etc.) veel korter is dan in een reguliere brief. Het cv is wel altijd apart bijgesloten in een
Word bestand en ziet er dan keurig uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De twee adressen die je normaal gesproken boven in de brief zet laat je nu weg. Het kopje betreft vul je nu in de onderwerpregel in. Verder de brief zoals je hem hebt opgemaakt in de mail zetten. Dan de cv als bijlage in de mail toevoegen.