Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kunnen ze loonsverhoging weigeren?

Morgen heb ik een functioneringsgesprek. De vorige keer heb ik om loonsverhoging gevraagd toen vertelde mn baas dat dat niet kon omdat ze gewoon volgens het cao werken. Ik werk bij een cultureel centrum dus misschien dat dat te maken heeft met subsidie die ze krijgen? Ik werk er echter al 8 jaar en heb de organisatie altijd goed geholpen, maar heb nooit opslag gehad, behalve de verplichte.
Ik hoop dat iemand me misschien een tip kan geven.

Toegevoegd na 24 minuten:
Weet dat ik er in principe geen recht op heb, maar het zou wel eens motiverend zijn.
De tip van freek vind ik erg goed!
In elk geval bedankt voor jullie geweldig snelle reacties! Gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tja als je alle wettelijke verhogingen hebt gehad, berust een andere verhoging louter op de "goodwill" van je werkgever. Als het budget (lees subsidie) krap is,...

Je kan wel proberen je FuGe zo naar je hand te zetten dat je alleen complimenten en/of beamingen krijgt. Als je dan met een lieve glimlach zegt: "Ik ben blij om dat te horen, want ik werk hier al 8 jaar lang met zo veel plezier, kan dat ook bevestigd worden door een kleine loonsverhoging?"

Maar van een kale kip kan je niet plukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je geeft aan dat je de verplichte loonsverhoging hebt gehad, de rest is dus nuet verplicht en kan geweigerd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkele werkgever MOET meer dan het wettelijk minimumloon betalen. Tussentijdse loonsverhoging is een gunst, geen verplichting. (Hoe lullig dan ook).
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding