kunnen ze loonsverhoging weigeren?

Morgen heb ik een functioneringsgesprek. De vorige keer heb ik om loonsverhoging gevraagd toen vertelde mn baas dat dat niet kon omdat ze gewoon volgens het cao werken. Ik werk bij een cultureel centrum dus misschien dat dat te maken heeft met subsidie die ze krijgen? Ik werk er echter al 8 jaar en heb de organisatie altijd goed geholpen, maar heb nooit opslag gehad, behalve de verplichte.
Ik hoop dat iemand me misschien een tip kan geven.

Toegevoegd na 24 minuten:
Weet dat ik er in principe geen recht op heb, maar het zou wel eens motiverend zijn.
De tip van freek vind ik erg goed!
In elk geval bedankt voor jullie geweldig snelle reacties! Gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Tja als je alle wettelijke verhogingen hebt gehad, berust een andere verhoging louter op de "goodwill" van je werkgever. Als het budget (lees subsidie) krap is,...

Je kan wel proberen je FuGe zo naar je hand te zetten dat je alleen complimenten en/of beamingen krijgt. Als je dan met een lieve glimlach zegt: "Ik ben blij om dat te horen, want ik werk hier al 8 jaar lang met zo veel plezier, kan dat ook bevestigd worden door een kleine loonsverhoging?"

Maar van een kale kip kan je niet plukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je geeft aan dat je de verplichte loonsverhoging hebt gehad, de rest is dus nuet verplicht en kan geweigerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkele werkgever MOET meer dan het wettelijk minimumloon betalen. Tussentijdse loonsverhoging is een gunst, geen verplichting. (Hoe lullig dan ook).