Ik ben ontslagen. Economische reden. Nu wil ik gaan werken in de zorg, heb geen passende opleiding. Ik ben nu opzoek naar een BBL opleiding.

Ik heb vanaf vandaag recht op een uitkering, maar weet niet zeker of ik die ga aanvragen. Ik wil namelijk vrijwilligerswerk gaan doen bij een zorg aanstelling om ervaring op te doen. Dit omdat meeste opleiding rond september of februari beginnen.
Is dit een goed idee? Ook las ik op het internet dat je wel vrijwilligerswerk mag doen en een uitkering aanvragen, zolang het maar met nieuw werk vinden te maken heeft.
Wie helpt me een beetje opweg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou altijd een uitkering aanvragen, dit gaat tegenwoordig allemaal via de pc.
Je uitkering opzeggen is een stuk leuker dan géén geld aan het einde van de maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeker een goed idee, dan kan je gaan kijken welke doelgroepen je in de zorg aanspreken en dan gaan solliciteren op een BBL vacature dat bij je past. Als je (volgens mij weet het niet zeker) meer dan 20 uur per week vrijwilligerswerk doet, hoef je niet te solliciteren en kan je gewoon een uitkering aanvragen. Hou de vacaturesites e.d in de gaten, vaak staan ze er al vroeg in het jaar op.