Hoe maak je een groeiplan?

Op mijn werk moet ik een groeiplan maken maar er is nauwelijks een handleiding. I
Ik moet er in aangeven hoe ik denk te gaan ontwikkelen of welke kant ik op wil met mijn functie. Maar wat zijn nou handige zaken die er in kunnen staan? Ik heb de neiging om vaag te blijven en ook mijn idee over mijn 'groeien'is nogal vaag. Hoe maak ik het concreet?
Ik werk op kantoor bij een zorgverzekeraar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het plan leidt tot een voortdurend leerproces met als uitgangspunten:

- de lange-termijndoelen van de organisatie waar je werkt
- de huidige en toekomstige functie-eisen
- jouw functioneren in je werk
- jouw loopbaanwensen

Denk na over jezelf. Om een plan te kunnen maken, kun je je afvragen

-waar ben ik goed in?
-wat doe ik graag?
-wat voor type mens ben ik?
-en gebruik ik dat in mijn huidige baan?
-wat kan ik doen om mijn functie beter te vervullen?
-in welke richting wil ik me verder ontwikkelen?
-wat is mijn persoonlijke visie?
-wat zijn mijn ambities? (wat wil ik over vijf of tien jaar bereikt hebben?)
-en wat zou ik daarvoor moeten leren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Begin bij je functie nu. En bedenk voor jezelf: Waar zou ik over een jaar, over 5 jaar en over 10 jaar willen werken als ik bij dit bedrijf zou blijven. Dan kan je vervolgens invullen wat je moet doen om dergelijke positie te bereiken.

BV: als je uiteindelijk projecten coordinator wilt worden, zal je moeten zorgen dat je steeds meer projecten onder je neus krijgt, en dus daar jouw ideeen/wensen over opnemen.

Is er geen seniore collega die je een beetje kent die een half uurtje met je wil gaan brainstormen? Elk bedrijf is anders hoe ze zulke dingen graag zien; Iemand die al een dergelijk traject doorlopen heeft kan een grote hulp zijn.