Wat bedoelen ze met fus?

Ik werk sinds kort in een winkel en daar roepen ze steeds om: 'heren fus alsjeblieft' of 'jongens, kunnen jullie even naar de fus kijken?'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Amadea
12 jaar geleden
Wat is het dan voor soort winkel (geen naam maar genre)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Supermarkt
Ritsuka
12 jaar geleden
misschien een rare opmerking, maar heb je het al eens aan ze gevraagd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka, ik ben blij te zien dat ik niet de enige was die met die vraag in gedachten zat.. (A)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik dacht er eigenlijk nooit over na, maar vandaag dacht ik ineens; wat is fus eigenlijk?
capthavoc
12 jaar geleden
het is vast een mode woord zoals FuBAR
iets dat misschien alleen maar in jouw supermarkt wordt gebezigd dus gewoon vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat betekent FuBAR dan, Capthavoc?
Ritsuka
12 jaar geleden
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=fubar

Het beste antwoord

Kan goed zijn dat ze fust bedoelen, dat is een ander woord voor emballage, bij elke supermarkt staat een machine voor statiegeldflessen, daar is ook de ingang naar de emballage toe, toen ik vakkenvuller was, riepen ze dat om, toen er is iets mis was met het statiegeldmachine, of de band liep vast om dat er teveel flessen opstonden waardoor er sensoren afgingen, dit moest je verhelpen door die flessen in de bijbehorende kratten te doen, en de resetknop in te drukken van het apparaat. Raadpleeg altijd je collega of je chef, als je aan die machine gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien wordt het Engelse woord fuss bedoeld. Dat betekent: drukte, bedoening. Dat op die manier wordt aangegeven dat er lange rijen achter de kassa's staan en er dus even iemand extra moet gaan afrekenen. Of dat er even rondgekeken wordt of er mensen in de winkel hulp nodig hebben.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan inderdaad klopt. Ik werk ook in een supermarkt en word af en toe ook op kantoor geroepen met de vraag of ik wil helpen bij de kassa
Is het niet de FIZ (Flessen inzamelen) ? Dan is er ws een probleem met de lege-flessen-inzamelautomaat of de boel loopt daar aan de achterkant in het honderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elke winkel heeft eigen termen doe er in sluipen, Ik vermoed dat ze de lege flessen bedoelen, in een andere winkel roepen ze weer misschien flessenband. Bij mij in de winkel werd met klus weer de restanten in het magazijn bedoeld en werd er kassa 6 geroepen als er een dief betrapt werd (we hadden geen 6 kassa's)

Toegevoegd na 1 uur:
Met fust kan ook betekenen de lege kratten waar de klanten de flessen drank uit pakt, lege bierkratten ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het vermoedde dat de laatste T er afgevallen is:

fust

(«Oud-Frans) het -woord fusten 1 houten vat; 2 verpakking, emballage

Dus de lege flessen en kratten die de klanten terugbrengen moet dan opgeruimd worden.