Politieagent worden met diabetes type 1?

Ik wil graag politie agent worden later, en moet volgend jaar naar het mbo, maar ik heb diabetes.....wat zijn dan de mogelijkheden? ik gebruik insuline.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Indien je diabetes type 1 hebt en je moet insuline spuiten is het risico hoog dat er geen aanstelling mogelijk is voor een politiebaan in uniform. Gezien
de onregelmatige diensten die je moet draaien kunnen artsen het risico te groot vinden. De medische keuring geeft hier uitsluitsel over. Voor een burgerfunctie hoeft diabetes geen belemmering te zijn. Voor overige vormen van diabetes is het handig vooraf bij je huisarts te informeren wat je mogelijkheden zijn.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Vraag het even na wat je eigen arts erover zegt. En mocht jou arts daar positief tegen over staan, bel of mail dan naar de selectie en werving afdeling van het korps waar jij graag wilt werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig zijn er pompjes, die houden de hele dag je bloedsuiker in de gate en spuiten zo nodig insuline bij.. dus dan staat niets meer in de weg:)