Gew. van afdeling. Vorig jaar positief beoordeeld als Sr. manager. Huidige manager stelt de eisen van Sr. nu anders en wil 1schaal terug. mag dat?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik schat dat enkele competenties door manager nu 3/4 op niveau worden ingeschat. Welke sancties mag hij dan wel opleggen? Kan hij mij in functie terugzetten maar niet in salaris? Hij stelt nu voor het eerst een nlrm. Als ik niet daaraan voldoe kan hij dan op termijn gaan speken van disfunctioneren en mij ontslaan? Casebuilding."......

Toegevoegd na 1 dag:
Nlrm is norm

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gew.=gewipt, geweigerd, gewoon, gewonnen, gewisseld, gewenteld, geweven, gewaagd, gewapt, gewend, gewist. etc.?
jc54
12 jaar geleden
Nee, de eisen mogen wel aangescherpt worden voor toekomstige Sr. managers. maar de huidige kunnen niet terug gezet worden.

Het beste antwoord

Bij het vervullen van een functie mag jouw leidinggevende best kritisch zijn over je functioneren. Dat hoeft niet direct consequenties te hebben voor jouw toekomst in die functie. Maar het kan wel.

Hoe zou hij dat dan mogen doen? Nou eerst moet hij met jou bespreken wat je zou moeten veranderen en hij moet je "helpen" dus kijken wat je nodig hebt om te komen waar hij je wil hebben. Dan moet hij je monitoren dus regelmatig gesprekken met je voeren (en vastleggen).

Als er dan onvoldoende resultaat uit komt dan kan hij idd jou in functie terugzetten, met bijbehorend lager salaris, ook mag hij proberen ontslag voor je te krijgen. Maar dat kost meestal geld. Je salaris verlagen in een lagere schaal en de functie niet aanpassen dat is een stuk moeilijker. Bij een functie hoort een salaris wat in je arbeidsovereenkomst is vastgelegd.

Probeer goed mee te werken om je te verbeteren en zet niet meteen de hakken in het zand. Wellicht zit er wel een grond van waarheid in het commentaar. Je kan er alleen maar van leren toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Wat mijns inziens nog van belang is om te vermelden is dat mijn vorige manager mij positief heeft beoordeeld, zelfs een trede salaris meer heeft gegeven, en de nieuwe manager in de nieuwe functie zwaardere eisen stelt en van mening is dat daardoor het salaris te hoog is. Bij overstappen is niet gewezen op zwaardere eisen en het kan volgens mij ook niet zo zijn dat de vorige lichtere functie meer betaald dan een zwaardere functie. Ik krijg hierbij het gevoel van meten met twee maten. Er is voor deze functies geen beschrijving en ik denk dat het dan subjectief is geworden.
Of ziet iemand dat anders?

Andere antwoorden (1)

Nee, in de cao staat dat als je een functie met bijbehorende schaal minimaal een half jaar hebt, je niet teruggezet kan worden in salaris.. Wel in functie.