Bestaat er eenberoep waarbij je bedrijven advies miet geven als het wat minder gaat??

Zo ja hoe heet dat? En wat moet je daarbij precies doen? En wat verdiend het per maand?? Als je nog extra informatie hebt is dat altijd welkom!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Bedrijfskunde - consultant?

Als je goed bent, kan je dat tienduizenden euro's per maand opleveren. Een normaal salaris zal rond de 3-5 duizend euro bruto liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crisismanager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euhm nee dan ben je al te laat. Je hebt maanden nodig om een bedrijf te leren kennen. Tegen die tijd is de crisis al op zijn hoogtepunt geweest, teveel schade aan het bedrijfsimago. Oftewel geen redden meer aan. Goed voorbeeld. BP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kracht van een crisismanager is juist dat hij/zij binnen een korte tijd het bedrijf kent op de belangrijke vlakken en hierdoor snelle en doelmatige beslissingen kan nemen.
Bedrijfskunde komt absoluut het dichtst in de buurt. Als bedrijfskundige leer je om naar alle aspecten van een bedrijf te kijken: van productie en kosten tot marketing en verkoop. Doordat je leert naar het totaalplaatje te kijken ben je heel goed in staat bedrijven efficiënter te laten werken en zo de winst te verbeteren (of als het heel slecht gaat: het verlies beperkt houden).
Persoonlijk lijkt mij iets dergelijks ook ontzettend leuk: ik studeer dan ook Bedrijfskunde aan de RUG.
Wat het verdient? Is sterk afhankelijk van het bedrijf waar je werkt, hoe goed je aangeschreven staat en hoeveel ervaring je hebt. Als je hoogopgeleid bent verdient het in ieder geval genoeg om jezelf ruim in het levensonderhoud te kunnen voorzien.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb het trouwens over de opleiding die je het beste kunt volgen om het beroep dat jij omschrijft goed te kunnen beoefenen. Komt je wellicht van pas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan meerdere beroepen.. Een boekhouder/financieel adviseur is ook iemand die advies geeft bij bedrijven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is al wat jaartjes geleden dat ik mijn AOV diploma heb gehaald, maar volgens mij is dat bedrijfseconomie, en ben je dan een bedrijfseconoom(?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interim manager