Wat is de uurloon bij MacDonalds voor een 17-jarige?

Aangezien ik binnenkort een sollicitatie gesprek hebt bij MacDonalds, zou ik eigenlijk wel eens willen weten hoeveel mijn uurloon minimaal moet zijn. Ik ben overigens 17.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K

Antwoorden (2)

Dit is een mooie vraag om te stellen tijdens je sollicitatiegesprek. ;) Ook zou je eens kunnen kijken bij onderstaande bron.

Toegevoegd na 15 minuten:
Minnen, prima. Kan iemand ze wel uitleggen? Hij vraagt toch naar het minimumjeugdloon? Aangezien je aan de vraag niet kan zien hoe lang hij er gaat werken (per week) kan ik niet voor hem in de tabellen kijken, vandaar de bron erbij. Daarbij is het ook nog mogelijk dat McDonalds niet het minimumjeugdloon hanteert, maar een loon daar (net) boven. Omdat de vraagsteller ons weinig informatie geeft is het onmogelijk om een exact uurloon vast te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is een logische vraag om te vragen wat je gaat verdienen. Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent en dat is je goed recht. ;) Daarbij is het niet mogelijk om voor minder dan het minimumjeugdloon te werken, dat minimumloon is namelijk niet voor niks minimum. In de wet is geregeld dat je dat bedrag gewoon (minimaal) móet verdienen en de werkgever is dan ook verplicht dit te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzinminnen. Van mij een plus, goed antwoord.
Het minimumloon voor een 17 jarige ligt rond de 3,63 per uur (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon-per-uur.html). Dat is dus het absolute minimum.

Echter, als je aangenomen wordt, krijg je een aanbod. Dat kan je dan accepteren, of aangeven dat je eigenlijk een ander bedrag zou willen verdienen. Helaas is het zo dat er vaak meer mensen zijn die het baantje zouden willen hebben, en heb je niet heel veel onderhandelingsruimte.

Je hoeft je geen zorgen tee maken dat je minder dan de CAO betaalt krijgt; Mocht dat al gebeuren, dan kan je dat altijd met terugwerkende kracht laten corrigeren. Het minimum salaris is een landelijk recht, en dat kan je niet met een contract teniet doen.