Ik ben 2 min voor tijd aanwezig mag bedrijf hier een kwartier voor in mindering brengen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik werk voor uitzendburo...en daar staat grwoon dat ik om 01:00 moet beginnen...
Bedrijf maakt r zelf van 15 min van tevoren aanwezig te zijn...begrijp ik ook wel hoor..daar niey van..maar waar het mij om gaat is of dat ze dan n kwartier in mindering mogen brengen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
*Ik werk voor uitzendburo...en daar staat grwoon dat ik om 01:00 moet beginnen...* Je schrijft het zelf al dat je om 01.00 moet beginnen. Dat betekent dus eerder aanwezig zijn. De reden dat het in mindering wordt gebracht is dat je het dan voortaan niet vergeet. Op tijd binnen is op tijd beginnen. Mijn eigen ervaring op een call center was ook 15 min. voor tijd binnen zijn en anders ben je te laat. De reden doet er niet toe. OV gestremd of je fietsband lek, jouw probleem. :) N.B. kijk ook in de C.A.O.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt ook eens informeren bij het uitzendbureau. Ter informatie:
https://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Kwartier+eerder+aanwezig...+verplicht?/p/195255/printertopic/1/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat de regels precies zijn staat in je contract.
Gebruikelijk is een kwartier voor werktijd aanwezig zijn. In dat geval is 2 minuten voor tijd te laat.
De reden dat je vroeger aanwezig moet zijn is dat iedereen meteen op tijd kan beginnen met werken.
Lees je contract, ook de kleine lettertjes.

Antwoorden (1)

Neen, Een bedrijf mag nooit zonder jouw toestemming aan jouw uren zitten! Doen ze dit wel dan kan je hier een zaak van maken, maar dat is niet jouw vraag. Als jij op tijd aan jouw dienst begint ben je gewoon op tijd. Bedrijven willen dat je eerder aanwezig bent zodat je bijvoorbeeld je uniform nog kan aantrekken etc. zodat je de tijd dat je op het rooster staat ook daadwerkelijk aan het werk bent. Vaak gebeurt het namelijk met jong personeel dat zij binnen komen druppelen om te tijd dat zij op het rooster staan en vervolgens nog 20 minuten nodig hebben voordat ze klaar zijn om te kunnen beginnen met werken. In dit geval ben je wel te laat en zal de werkgever die tijd vaak ook niet uitbetalen. (Uitgaande van een contract op oproepbasis)