wat verdient een beginnend vrachtwagenchauffeur? (CE)

van ca 40 jaar. EN worden de overuren uitbetaald of krijg je daar verlof voor? Of is dat bij elke 'baas' anders?

Toegevoegd na 2 uur:
Distributie, in Nederland.Volgens mij mag je max 48 uur per week werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nationaal of internationaal, hoeveel uur in de week, gewoon of zwaar transport, zijn zo nogal wat dingetjes wat het verschil kan maken

Antwoorden (2)

Per maand: €1704 bruto voor 40 uur.
Zoek met de gewenste parameters en functies op: http://www.loonwijzer.nl/home/functie-en-salaris
Misschien kom je dan nog op andere ideeën.
Wat overwerk betaald weet ik niet maar daar
krijgt een chauffeur natuurlijk goed geld voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt een beetje in welke loonschaal je wordt ingedeeld en in welke CAO vervoer je zit. Ik vermoed goederentransport?

Als je bijvoorbeeld ingedeeld bent in chauffeur D-0, dan is het startsalaris 1598,28 per 4 weken ofwel 1737,33 per maand.
In schaal E-0 is dit 1679,20 per 4 weken (of 1825,29) per maand. In een bepaalde schaal zijn ook nog treden (D-1, D-2, etc), wat uiteraard ook het salaris verhoogd.

Overuren worden meestal uitbetaald en hierdoor verdient een chauffeur echt zijn brood (de krenten in de pap)!
De overuren gaan a 130% of 150%. Dit ligt ook aan nachttransport en/of weekend. Het kan bij sommige zelfs nog hoger.
In sommige gevallen krijg je inderdaad Tijd voor Tijd.