hoe zit het met een ww-uitkering als je na werkloosheid weer een tijdeliik contract van een halfjaar krijgt en het contract wordt niet verlengd?

om een ww uitkering te krijgen, moet je 26 van de 36 weken gewerkt hebben, maar stel dat je ontslag krijgt, een periode werkloos bent (bijv. 9 maanden) en dan een nieuwe baan vindt. je krijgt een contract van een halfjaar, maar dat wordt niet verlengt.
heb je dan toch weer recht op die ww- uitkering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Indien je achteruit gaat in je uren of je contract stopt binnen 6 maanden dan kun je weer een herleving ww aanvragen via afdeling uitkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dan gaat je WW van ervóór weer verder door, met een maximum van de gehele WW periode waar je recht op had, 'min' de periode van je tijdelijke contract.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een half jaar is 26 weken.

Je hebt sowieso recht op de WW voortgezet van de vorige periode, maar het kan ook zijn dat er opnieuw wordt geteld, je hebt immers 26 weken gewerkt.