Hoe ontdek je wat je écht wilt?

In je carriére? Ik heb een paar dingen geprobeerd, maar van de dingen die ik deed werd ik nooit echt helemaal tevreden. Altijd wringt er iets.

Hoe kom je er achter wat nou wél de perfecte baan voor je is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ervaring leert, daar kom je er toch het best achter of iets iets is voor je.
En anders misschien de boeken eens induiken op zoek naar wat er allemaal voor banen zijn. Misschien kun je daar al een voorselectie uit maken, om wat dingen uit te sluiten. En daarna toch proberen: in theorie kan iets leuk lijken, terwijl het in de praktijk misschien helemaal niets is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een assessment kunnen doen. Dat is nogal duur. Je kunt ook aan je werkgever vragen of die het wil betalen.
Wil je wat zelfonderzoek doen, maak dan een waardenhiërarchie. Dat doe je zo:
Schrijf op wat jouw waarden zijn die je belangrijk vind in je werk en maak er een hiërarchie van. Dit doe je door ze tegen elkaar af te wegen. Dan kom je er ook achter hoe het komt dat er altijd iets wringt.
Zo vind jij je kernwaarden. Kijk of die in eenandere baan aanwezig zijn. Je zoekt dan gerichter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een brede benadering van wat je wilt doen en waar je optimaal tot je recht komt is bij talentenspel. www.talentenspel.nl .
Het leuke hiervan is dat op een workshop achtige manier alle onder de oppervlakte liggende eigenschappen en vaardigheden naar boven worden gehaald. Het heeft ook toegevoegde waarde voor andere onderdelen van je leven , hobbies etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht vind je de baan die perfect bij je past nooit. Je kunt verder gaan met proberen om er later achter te komen dat die ene baan misschien toch de perfecte was (ongeveer zoals mijn vrouw graag winkelt).
Je zou ook kunnen proberen om minder krampachtig naar die perfecte baan te zoeken en minder hoge verwachtingen te hebben bij iedere jobhop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je link werkt niet , is het misschien www.schmeerkeespedia.nl ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hehe, de "perfecte baan" die heb ik al opgegeven... maar een goede baan...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vroeg toch duidelijk om een perfecte baan... :-)
Waar baal je van en waar straal je van?
Ga eens na wat jij leuk vindt om te doen?
Wat zijn je hobbies? Zou je daar je werk van kunnen maken?
Waaraan moet de ideale baan voldoen? Heb je een verlanglijstje gemaakt?
Wil je binnen/buiten werken?
Wil je alleen of met collega's werken?

Wat zijn je sterke en zwakke kanten?
Wat is je stress en ontspanningsgedrag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het leven daar waar je niet moe van wordt, dat is wat je echt wilt... Zo simpel is het... En het geldt voor alles... Iets kan je wel vermoeid maken, als je graag hardloopt, maar je wordt niet moe van het hardlopen, maar van de inspanning, dat is iets heel anders... Doe je werk dat je niet wilt doen, dan wordt je daar heel moe van, zelfs zonder inspanning...