Ik heb werk gevonden in het buitenland, wat ik vanuit huis kan doen via internet. Moet ik nog iets speciaals regelen hier ?

Wat geef ik aan bij de belasting ? Moet ik verder nog wat regelen ? Ik kan er eigenlijk niets over vinden.

Het werk ga ikdus vanuit huis doen voor een Amerikaans bedrijf dat mij via paypal gaat betalen.

Hopelijk heeft iemand meer informatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Als dit je hoofdinkomsten gaan worden, zal je waarschijnlijk zelf zorg moeten dragen voor de sociale lasten, zoals pensioen, zorgverzekering, WIA, loonheffing etc.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loonheffing is alleen bij werknemers
Je bent dus niet verzekerd voor ziekte, invaliditeit en werkloosheid. Als je dat kort geleden nog wel was dan kun je dat bij het UWV vrijwillig voortzetten.
Het kan dat de arbeidsongeschiktheidsverzekering elders goedkoper is.

Je geeft je inkomen (netto-winst) op bij de aangifte inkomstenbelasting belastingdienst onder "inkomsten uit overige werkzaamheden" uiteraard onder aftrek van alle kosten die je maakt zoals hardware, telefoon, huisvestingskosten, documentatie, scholing en vervoer.
Weet je al of en hoe je voor je pensioen gaat zorgen voor de tijd dat je niet meer kunt of wil werken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet eigenlijk nog helemaal niet hoe ik het ga regelen. En pensioenen ? Ik ben nog niet eens 30 jaar, tegen de tijd dat ik 65 - 70 ben is er volgens mij geen geld meer over voor pensioenen hoor :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom is het zo belangrijk om dit wel nu vast te regelen. Dan bouw je meer op.
Je verwart een pensioen met de AOW
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kriz, n.a.v. je reactie op mijn antwoord:
Zo lang je in Nederland woont, is er geen probleem met de opbouw van de AOW.
Ik bedoel wel degelijk de pensioenopbouw, dus het aanvullend pensioen.
@ Psilocybe 23, als er geen geld meer is voor de AOW (zoals jij zegt te denken) is dat juist een reden te meer om over je pensioen te denken.
Wat je nu stort is over 35 jaar verviervoudigd. Dat lukt niet als je dat probleem voor je uitschuift. Bovendien is wat je aan pensioen opbouwt fiscaal aftrekbaar. Dus het kost daardoor minder.
De inkomenssituatie is voor u te specifiek voor antwoorden op dit forum. Bent u belastingplichtig? Is er een eigen woning (hypotheekaftrek), gezinssituatie, aftrek ter voorkoming dubbele belasting, sociale premies, pensioenopbouw. Het kan allemaal een rol spelen. Stelt u zich in verbinding met een belastingadviseur / belastingconsulent.
fisbel
12 jaar geleden
Belangrijke vraag is of je onder contract staat bij dat bedrijf of lever je een dienst. Als je jezelf freelance uithuurt aan dat bedrijf dan geld voor jou dat je belasting moet betalen. Je geeft dan inderdaad aan via overige inkomsten. Het ligt helemaal aan wat je verdiensten zijn in welke belastingschijf je terecht gaat komen. Je zal inderdaad aan pensioen moeten denken en eventueel aan een vrijwillige zieken kosten verzekering. Als je, je diensten levert aan meer dan 1 bedrijf zou je jezelf in kunnen schrijven bij de KVK. Dit zou belasting voordeel op kunnen leveren, maar kan volgens mij niet (weet dit niet zeker) als je 1 klant hebt. Let ook op dat als je inkomsten via affiliate marketing zouden komen je waarschijnlijk een P8 of P9 verklaring aan het bedrijf moet overhandigen om te voorkomen dat je in Amerika ook nog belasting zou moeten betalen. Als dit vragen oproept stel ze gerust :-)