Zijn er uitzonderingen voor kdv's, zodat ze geen stagevergoeding hoeven te betalen?

In de algemeen bindend verklaarde cao voor de kinderopvang staat dat er stagevergoeding betaald moet worden, kunnen er nog redenen zijn dat ze het niet hoeven te betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mij is verteld dat ze het wel verplicht zijn, behalve peuterspeelzalen daar zijn ze niet verplicht om een stage vergoeding te betalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
de vergoeding is : 1 dag in de week stage(maand lang), 40 euro in de maand
2 dagen= dan 80 euro enz...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vd pzs heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me vreemd dat daar geen vergoeding voor wordt gegeven. Daar zetten stagiaires zich toch niet minder hard in ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee idd, ik weet de reden ook niet. Maar het was vorig schooljaar wel zo.