Als op je werk je functie vervalt omdat een bedrijfsonderdeel wordt opgeheven is er dan sprake van reorganisatie ook al is er geen sociaal plan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan is er sprake van een reorganisatie. Of er een sociaal plan is of niet, is niet bepalend of er sprake is van een reorganisatie. Dat zou de omgekeerde wereld zijn.
Als dat beweerd wordt dan word je, netjes gezegd, op het verkeerde been gezet.
Stap naar de werknemersorganisatie en laat je goed voorlichten over wat je moet doen en vooral wat je moet laten. Bij voorbeeld je handtekening zetten onder een mooi verhaal waarvan je de gevolgen niet kunt overzien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als er een belangrijk gesprek komt met de werkgever, neem dan altijd een vertrouwd persoon mee, zodat je er niet alleen voor staat.