Kan je werkgever jou verplichten bepaalde dagen en uren te werken??? (zie uitleg)???

Als jij alleen de zaterdag wilt werken (met een hulpkrachten contract van 2 tot 12 uur) en jouw werkgever zegt dat je ook overdag doordeweeks moet werken. Kan hij/zij dit dan verplichten? Ook als je door studie (werken en leren/BBL) niet kán werken???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

als je nog geen contract getekend hebt, kan deze je niets verplichten. Alles staat daarna in je contract- cao lees deze goed na voordat je iets tekent

Toegevoegd na 11 minuten:
nee, maar daar staat vast wel in hoeveel uur je per week dient te werken en wat de werkgever wel van je verwacht. Bovendien als je echt niet wilt werken, praat erover en zeg dat je school voor gaat. Ieder onbenul (met respect) moet jou dan begrijpen. En anders is het het echt niet waard, denk aan je toekomst

Toegevoegd na 18 minuten:
in samenspraak werk je dan tussen de 2 en 12 uur, het is dus tweeledig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt duidelijk. Ik heb een contract. Maar in mijn contract staat echt niet: jouw werkgever mag jou wel(of niet) verplichten om op uren te werken die je niet wilt werken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zo, ik wil alleen het wettelijke ervan weten.
Als je goed mijn beschrijving leest, kun je zien dat er staat dat het om een contract van 2 tot 12 uur gaat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja ik heb net ook nagedacht dat áls ik weiger te werken, en ze ontslaat me, is het alleen maar beter..ik wil dit namelijk doen tijdens de uitwerkmaand (in verband met een onverwachte beginnende studie)