Wat is de schandaligste beroep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha. Mag ik dat niet weten ofzo.? Dutche

Het beste antwoord

Het exploiteren en uitbuiten van mensen in welke functie dan ook vind ik hoogst verachtelijk.
En verder zijn er veel mensen in posities met macht die daar behoorlijk misbruik van maken.
Dat kan gebeuren op elk nivo; bijvoorbeeld de president, maar ook de toiletjuffrouw die iemand die heel nodig moet maar geen geld heeft weg stuurt.
Dit voorbeeld klinkt banaal ik weet het, maar het valt me vaak op hoe mensen in hun eigen kleine rijkje regeren en misbruik maken van hun positie, welke dat ook is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Mee eens +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (22)

Rechter die de doodstraf geeft in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kindersexploitant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is geen beroep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is wel schandalig... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad heel schandalig en die persoon heeft er wel zijn beroep van gemaakt: +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toch geen beroep ? Dan kun je ook wel inbreker, drugsdealer, oplichter en dergelijke beroep gaan noemen.....
zondag
14 jaar geleden
Nere dat is geen beroep maar een hobby, maar wel schandalig..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is gewoon het schandaligste, beroep of niet,
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is geen beroep?
Roddelbladjournalist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stadstoezicht. Die figuren haalden de politieschool niet. Zijn de taal amper niet machtig, weten niet wat regels zijn. Zitten in de baas zijn tijd zich vol te stouwen met eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin... -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over taal gesproken: amper niet= maar net (ternauwernood) niet. Dit zou betekenen dat de figuren die jij bedoelt de taal vrij goed beheersen.
Dan mogen ze zich ook vol stouwen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet echt en beroep, meer een soort rondlopen met behoud van uitkering. Ben ik eigenlijk juist best wel voor. Een stuk minder schandalig dan thuiszitten en je handje ophouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slechte ervaring gehad met een stadswacht?
zondag
14 jaar geleden
Ben blij dat er tenminste nog een beetje toezicht in de stad is nu je steeds minder blauw op straat ziet dus -1 van mij.
Bankdirecteur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de belastingsdienst werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nertsenfokker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is daar schandalig aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.bontvoordieren.nl/site/main/content/33
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wat is daar nu schandalig aan? En iemand die varkens houdt en ze op transport zet naar Polen voor de slacht? De bioindustrie is het probleem als geheel en niet alleen iemand die nertsen houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paus en Ayatollah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo kun je dat niet zeggen alleen, ik zou het zeggen op de volgende manier... Welk beroep nodigt het meest uit tot schandalig gedrag... Want er zijn goede rechters, er zijn goede beulen, er zijn goede politiemensen, er zijn goede museumdirecteuren, er zijn goede cassiëres, ga zo maar door... Maar politicus is een beroep waar de verleiding tot schandalig gedrag wel erg groot is, bij rechter zijn evenzo, politieagent idem dito... Dat zijn de beroepen waar er bijna altijd een gezagsverhouding is die tot corruptie aanzet...

Je kunt ook kijken naar wat je moet doen om een beroep te mogen uitoefenen... Kijk op Nijenrode bijvoorbeeld, daar kom je als je aan de opleiding begint in een groep en bij de introductie wordt je min of meer vertelt dat je gedecimeerd zult gaan worden in aantal en dat je de anderen via competitie eruit moet werken door die anderen af te troeven... Snap je wat ik ermee bedoel... Als je daarin slaagt dan heb je jezelf iets geleerd, wat aan de ene kant goed is, maar aan de andere, menselijke kant is dat twijfelachtig... Zo'n persoon loopt in mijn ogen meer kans op een uiting van schandalig gedrag binnen zijn beroep, wat dat beroep dan ook mag zijn...

En in de ogen van Wilders, (de man met de meeste auto- in zijn toon, doordenkertje) is het werk van een turkse werkloze het schandaligst, 'tis maar net wie en hoe je ertegen aan kijkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vakbondsleiders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn natuurlijk een heleboel beroepen waarvoor je je de ogen uit de kop moet schamen als je op die manier je geld moet verdienen, maar op een vrij hoge plaats staat bij mij de artsenbezoeker.

Dat zijn (reclame)mensen van de pharmaceutische industrie die artsen bezoeken (vandaar de naam) om ze over te halen specifiek HUN medicijn voor te gaan schrijven voor een bepaalde kwaal, en daarvoor in de regel niet alleen een doosje pillen en een foldertje meenemen, maar ook allerlei aantrekkelijke hebbedingetjes.

Artsen zijn natuurlijk behoorlijk drukbezette mensen met weinig tijd, die niet zelf alle mogelijke medische tijdschriften kunnen uitspellen om op de hoogte te blijven van wat er allemaal nieuw op de markt is. Maar intussen zijn het wel gewoon mensen die net als jij en ik beinvloedbaar zijn door reclametechnieken. Er gaan enorme bedragen in om, en het belang van de patient staat daarbij zeker niet altijd voorop. Wel natuurlijk et belang van de pharmaceutische industrie - een bedrijfstak die ik alles bij elkaar niet zo heel hoog heb zitten, en zeker de laatste jaren niet meer, met bijvoorbeeld het oog op de cholesterol-maffia en dergelijke. Artsenbezoekers werken dan ook voornamelijk op provisiebasis, wat nogal dubieuze agressieve verkooptechnieken in de hand werkt.

Het is een beroep waarin voor integriteit en objectiviteit geen ruimte is, en daarmee nogal smakelooos, aangezien het uiteindelijk wel de gezondheid van mensen betreft, alsook hun portemonnee. Iemand die zo over de hoofden van alles en iedereen zijn brood moet verdienen, heb ik toch een beetje moeite mee. Het is nog net geen oplichting , maar soms wel op het randje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paparazzo..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Telefonist(e) bij een callcenter, outbound heet dat geloof ik. Ten eerste omdat volgens mij niemand op die telefoontjes onder het eten zit te wachten over je financiering, nieuwe kunststof kozijnen, of het zoveelste bijna gratis abonnement. Ten 2e omdat die mensen ook nog eens schandalig worden uitgebuit, minimaal zoveel afspraken in een uur en anders exit, betaald worden per afspraak etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beul

Hoewel we die in ons land niet meer hebben, zijn ze er nog steeds in heel veel andere landen. Die maken voor hun beroep een einde aan een mensenleven, iets wat in mijn ogen schandalig is. en natuurlijk roepen heel veel mensen dat ze dat dan wel verdiend hebben door de misdaad die ze hebben begaan. maar echte levenslange opsluiting is een veel ergere straf dan de dood.
kan me niet voorstellen dat een beul 's avonds aanschuift aan het avondeten en zegt.. zo schat, lekker gewerkt vandaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Politicus, bijvoorbeeld Tweede kamer lid, is het schandaligste beroep. Dat ligt niet zozeer aan het beroep, maar aan de mensen die het willen worden.
Heeft niets met democratie te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve Wilderd dan he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw woorden, niet de mijne. Ik denk dat Wilders even onbetrouwbaar is als JP Bakellende. Het draaien, liegen en bedriegen gaat wel samen met de functie (Lees The Prince van Machiavelli er maar eens op na (op Wiki bijv.). Maar dat moet je willen en daarom vindt ik het politieke beroep zo schandalig. Ik stem wel (niet blond) maar ik vertrouw de mensen waarop ik stem absoluut niet. Ik stem dus op de beste draaikont. Wat Wilders zou kunnen bereiken is niet goed voor mij en niet goed voor Nederland.
Volgens mij is er geen enkel beroep,mits gewetensvol uitgeoefend schandalig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wapenhandelaar. Nog erger dan de wapenfabrikant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonder fabrikant geen handelaar en dan gaan ze het zelf maken
Klinkt misschien vreemd, equal rights en alles, maar advocaat is ook niet alles. In de zware zaken kan.

Een, bijvoorbeeld, massamoordenaar verdedigen terwijl je WEET dat het echt waar is. En wie weet, als je geen goeie was ben je de volgende. Van die zware zaken lijken me niks.
Als slachtoffers/getuigen zelf kunnen praten kan een beschuldigde dat toch ook?

Scheelt trouwens weer een stukje bureaucratie. (Niet dat ik er echt verstand van heb)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft recht op een advocaat, helaas hebben de rijke criminelen geld voor de beste advocaten, terwijl de slachtoffers het met een ongemotiveerde pro-deo advocaat moet stellen (sorry als ik gemotiveerde pro-deo advocaten beledig, die bedoel ik niet). Maar toch, de echt getalenteerde advocaten vragen vaak het hoogste uurtarief (zoals in de regel alle getalenteerde mensen sneller hogerop en hoger belanden)
Presentatoren van commerciële belspelletjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na het zien van "the Passion of the Christ" : Beul in het romeinse leger zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hondenmasturbator, bestaat echt!