Studeren / Beveiliger / Accountmanager?

Hey allemaal, mijn naam is Mayron ben 19 jaar oud en heb mijn VMBO-K diploma 2 jaartjes terug gehaald. Heb een jaartje verspilt bij een ICT-opleiding wat uiteindelijk niets voor mij was.

Nu zit ik met een probleem, die ICT-opleiding had me zoveel ge-demotiveerd in school dat ik ermee was gestopt, en had gesolliciteerd voor Luchthaven beveiliger bij het Trigion. Maar nu ik er aan denk vind ik het toch wel verstandig om een betere diploma op zak te hebben met een baan wat toch wel redelijk is met een goeie inkomen.

Een paar dagen terug had mijn vriend mij vertelt dat hij een opleiding gaat volgen wat hem uiteindelijk de titel als 'accountmanager' gaat geven. Ik heb toen wat meer informatie over de functie zelf opgezocht en vond het best wel interessant.

Nu de vraag: Zal ik stoppen met school en doorgaan als Beveiliger op het Schiphol met een minimum inkomen van 1400 netto permaand, of zal ik toch doorgaan met school, een betere diploma halen en uiteindelijk een accountmanager worden(wat ik zelf ook persoonlijk wil, maar na die ICT-opleiding was ik het toch echt wel zat met school)?

En zou iemand mij kunnen helpen om uit te vinden hoelang zo een opleiding duurt(voor accountmanager), waar ik die opleiding kan volgen, of het wel verstandig is om een accountmanager te worden, en of ik er wel mee kan beginnen met een VMBO-Kader diploma op zak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hartelijk bedankt voor het lezen en beantwoorden, Mayron.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=8573 Bedoel je zo een accountmanager? Dan duurt je opleiding of 3 of 4 jaar. Je kan contact opnemen met een MBO school in je buurt, even iets meer informatie winnen, kijken of het ook in deeltijd kan (dan kan je in ieder geval er nog naast werken, geld verdienen) en des te meer informatie je over de studie krijgt, hoe duidelijker je keuze word. Succes ermee!

Antwoorden (2)

Toch echt even doorbijten met studeren. Studeren is investeren in jezelf en dat betaalt zich later uit. Een baan in de beveiliging is prima maar het loon groeit niet erg. Met betere kwalificaties zul je meer verdienen in de toekomst. Daarbij ontwikkel je je door te studeren breder waardoor je later meer keuze hebt in wat je wilt gaan doen. En wat is nu bijvoorbeeld drie jaar extra studeren als je deze leeftijd hebt. Je moet nog tot je 66e of 67e werken. En even een opmerking om het luchtig te houden, je hebt meer schoolvakanties dan vrije dagen als je werkt.
Dus, wees verstandig en studeer nog even door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat vind ik zelf ook, dat het verstandig is om te gaan studeren want ik heb toch nog een lange weg voor me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van studeren krijg je nooit spijt. Ook je 2 jaar ict kunnen nof wel eens van pas komen.
Op deze site vind je veel informatie over de beroepen die jou interesseren:
http://www.ecabo.nl/opleiding/beroepen/

Maar denk ook goed na over de reden waarom je met ICT bent gestopt. Veel mensen gaan gewoon naar school, studeren en zoeken vervolgens een baan. Maar er zijn ook mensen die echt een hekel aan school / theorie / leren hebben. Als dat laatste ook voor jou geldt, dan zal wéér een opleiding van 3 of 4 jaar je waarschijnlijk op den duur weer tegen gaan staan. En dan ben je die jaren kwijt.
Je zou ook voor die baan bij Schiphol kunnen gaan. Je hebt een functie gekregen waarmee je 1400 netto in de maand verdient terwijl je geen diploma MBO hebt: dat is een felicitatie waard!!
ALs je nu voor het werken kiest betekent dat niet dat je nooit weer verder kunt leren. Veel diploma's kun je ook halen in deeltijd, naast je werk. Of je stapt later over naar een werken/leren baan waarbij je geld verdient en ook nog verder leert. Er zijn in je leven mogelijkheden genoeg om alsnog andere beslissingen te nemen.

Maar jij weet zelf als enige hoe gemotiveerd je bent voor school òf juist werken.
Veel wijsheid en succes gewenst!

Toegevoegd na 53 minuten:
Naar aanleiding van je reactie Mayron:
Accountmanager is een nogal breed begrip, want er kan van alles mee bedoeld worden. Klantenbeheer, vertegenwoordiger etc. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Accountmanager
Over een salaris is dus niet veel te zeggen. Het hangt er van af waar je gaat werken. En als je eenmaal ergens werkt groei je natuurlijk verder en je salaris ook!

Waar je de opleiding kunt volgen:
Bijna elk ROC heeft wel opleidingen in de richting van deze commerciële dienstverlening. Bijvoorbeeld "Medewerker bank- en verzekeringswezen" (niveau 4, duurt 3 jaar) of "Medewerker marketing en communicatie" (idem)
Ik weet niet waar je woont, maar zoek een ROC in de buurt (bijv. waar je ICT hebt gedaan) en dan vind je vast je opleiding.

Goed dat je echt verder wilt leren. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey Emma, de reden dat ik was gestopt met ICT is omdat ik niet had verwacht dat ik bijna elke dag achter de computer computer begrippen zou googlen. Dat is de enigste reden waarom ik was gestopt met school en toen die tijd kon ik ook niets vinden dat me echt aantrok om ermee bezig te gaan. Nu heb ik dat wel; accountmanager, en zou graag ermee door willen gaan en het afstuderen. Trouwens, kan iemand me nog een betere website geven want die ecabo geeft een kleine samenvatting van wat je doet als een accountmanager. Ik zou graag willen weten waar ik een opleiding er voor kan volgen en wat de salaris voor een accountmanager is. Alvast bedankt, Mayron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals bedankt voor het reactie Emma, ik heb uiteindelijk besloten toch verder te gaan studeren en het opleiding te volgen bij ROC Hoofddorp, die deze ook aanbiedt. Ik denk dat ik toch de Verkoop & Commercieel sector in ga of het Communicatie & Marketing. Dat las ik net op het website van de ROC, en het lijkt me leuk! Ik bedankt beide van jullie nogmaals omdat ik uiteindelijk op een goeie beslissing ben gekomen.