Ik ben ontslagen. Mijn baas heeft de vakantieweek in augustus wel betaald, maar die 2 weken in september niet. De week daarna hebk gewerkt. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoe kan je het nou over de eerste 3 weken van september hebben terwijl het pas 3 september is? Of gaat dit over vorig jaar? En hoe kan je nog werken terwijl je ontslagen bent? Erg onduidelijke vraag, hoor....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik heb me vergist. De laatste week van juli had ik vrij (en betaald) de opvolgende 2 weken in augustus was het ook nog verlof. Daarna heb ik een week gewerkt en op het eind van die week ben ik ontslagen. Nu zie ik op mijn loonstrook dat ik in augustus maar een week betaald heb gekregen. ZO is het! Sorry voor de onduidelijkheid, had me vergist in de maanden. :$

Het beste antwoord

Ligt eraan hoeveel vrije dagen je hebt opgebouwd tot aan de datum van je officïele ontslag, wellicht heb je 3 weken vakantie genomen en stond je met je vakantie uren even in de min. Dat had zich in de loop van het jaar weer rechtgetrokken namate je weer iedere maand weer wat opbouwd. Ga even na hoeveel dagen/uren je per jaar krijgt, dit moet je delen door de maanden die je in dienst ben geweest, daarna reken je uit hoeveel uren je hebt opgenomen tot aan je vertrek, trek het van elkaar af en dan kom je aan een aantal plus of min uren.
(Voorbeeld: je werk 40 uur, je hebt recht op 24 dagen per jaar, je wordt per 1 september ontslagen en hebt dus 8 volle maanden gewerkt. 24 dagen van 8 uur is 192 uur, dit is gebaseerd op 12 maanden dus moet je 194 delen door 12 en dan keer 8 (194/12=16,16x8=129,3) je hebt dus tot aan september recht op net geen 130 uur verlof. Bij een 40 urige werk week is drie weken verlof 120 uur, maar als je door het jaar heen wat uren heb opgenome zit je hier al snel aan....even uitrekenen dus...succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

alle dagen dat jij hebt gewerkt hoor je betaald te krijgen, dus nee, dit mag niet. Bewaar de roosters als bewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als dat tijdens mijn proeftijd is gebeurd? In deze periode heeft hij toch maar besloten dat ik 'niet in het team pas'. Ik was die 2 overige weken wel nog gewoon officieel werkzaam. Misschien toch eens rechtsbijstand inschakelen anders..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ook in je proeftijd, anders kan hij iedere week wel een ander op proef laten komen, dan heeft hij altijd gratis personeel, dus laat het er niet bij zitten, je staat in je recht.
Jij gaat toch zeker niet gratis werken voor iemand die je ook nog ontslagen hebt, je baas mag maar een ding doen en dat is uitbetalen. Wil hij dit niet, dan zou ik er zeker werk van maken. Maar ik denk dat hij niet zo dom is om tegen te stribbelen, kan hij zelfs een boete voor krijgen.

Stribbelt hij tegen, stel daarna nog een vraag hier. Weet zeker dat een hoop mensen je met goede raad voorzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is logisch dat je de 2 weken in september nog niet betaald hebt gekregen. Er zijn immers nog geen twee weken om.
Salarissen worden aan het eind van de maand betaald, niet vooruit.
Je kunt de twee weken van september dus eind september verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik heb mij vergist in de maanden, het was juli/augustus eigelijk.