Ja, die zijn er wel, maar die zitten meestal niet met 2 of 3 in een lokaal. Bij van die hele kleine dorpsschooltjes worden meer klassen bij elkaar gezet, bijvoorbeeld groep 1/2, groep 3/4/5 en groep 6/7/8. Het zoontje van vrienden van ons zat tot vorig jaar ook op zo'n klein schooltje, in totaal zaten er op het laatst nog 17 leerlingen op. Maar omdat er ook nog andere scholen in het zelfde dorp waren (maar met andere achtergrond), moest deze school stoppen, het is erg duur om zulke kleine schooltjes in stand te houden.
Ik heb voor de vakantie wel op het jeugdjournaal een item gezien waar inderdaad maar een paar leerlingen op de hele school over waren. Dit was een bijzondere situatie. De rest van de school was al opgeheven, de kinderen die erop zaten waren al naar andere scholen, maar de groep 8 hebben ze laten bestaan, zodat deze leerlingen hun basisschooltijd samen konden afronden. Nu deze leerlingen naar de middelbare school gaan, is deze school helemaal opgeheven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn ook wel klassen met maar 1 kind. Dus ook wel met 2 of 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral op kleine dorpsschooltjes komt dit voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk een aan een prive klas voor rijke mensen dat is een klas van 1 tot 3 mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij zaten met z,n vijfen in de zesde klas