Wat doet een hbo-jurist? En is de naam 'hbo-jurist' de officiële naam, of gewoon jurist?? (zie uitleg) !!!!!??

Ik wil NIET de site van hbojurist.com, deze kan ik niet openen door beveiliging.

Ik wil het volgende weten:

Wat is de officiële naam van een hbo-jurist?
Wat doet een hbo-jurist?
Hoeveel verdient een hbo-jurist gemiddeld?
Is een hbo-jurist een afgestudeerde van HBO recht? Of moet deze een andere opleiding hebben?

Bedankt!!

Toegevoegd na 6 minuten:
Mijn belangrijkste vraag is wat een hbo-jurist doet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar ik wil eerst alles goed weten, voor ik er aan begin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook eventueel een informatiebrochure aan kunnen vragen bij de opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat ik bij de school waar ik heen wil niets kon vinden, maar heb het onderhand gevonden, bedankt.

Het beste antwoord

De officiele naam is Bachelor of .... en dan de HBO naam. Een HBO jurist is inderdaad een afgestudeerde HBO recht. Vaak werken zij bij bijvoorbeeld een rechtswinkel of juridisch loket. In de twee links meer info voor je. Hopelijk heb je er wat aan. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ook jij een - omdat je geen antwoord geeft op de vraag hoeveel zo'n papierschuiver verdient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagstelster ;) Jij bent blijkbaar niet zo slim. Mefloortje, bedankt, ik zal de websites bekijken, hopelijk helpt het wat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn niet allemaal van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sherpa, helaas voor jou, en geluk voor Mefloortje, heb ik aan dit antwoord veel gehad, namelijk de 2e bron.

Andere antwoorden (2)

Een HBO jurist is iemand die een juridische opleiding aan een HBO instelling heeft gevolgd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit ter onderscheid van iemand die een juridische opleiding aan een universiteit heeft gevolgd. Doorgaans noemt men de laatste "jurist", al zie je tegenwoordig steeds vaker dat ook mensen die een juridische opleiding aan een HBO instelling hebben gevolgd "jurist"worden genoemd.

Toegevoegd na 4 minuten:
De laatste decennia overstijgt het niveau van de rechtenstudie aan universiteiten het HBO niveau trouwens niet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een HBO-jurist doet juridisch werk bij bedrijven, verzekeraars, overheden en rechtbijstandsbedrijven.
Schadeclaims, bezwaren afhandelen, dat soort dingen. Papierschuiven dus,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een - omdat je geen één antwoord geeft op een van mijn vragen. Beetje jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JIJ blijft je vraag uitbreiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn vraag 1 keer uitgebreid, en er staan 4 hele duidelijke vragen in, die jij geen een keer beantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter, bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas kan ik geen min geven,maar waar is jouw antwoord op wat een HBO jurist verdient Sherpa;)? haha (dat is toch de reden dat ik een - kreeg van je):P
Als hbo-jurist kun je wel juridisch werk verrichten maar mag je geen advocaat worden of de opleiding voor rechterlijke macht of officier van justitie doen. Je kunt dus bijvoorbeeld wel als juridisch medewerker aan de slag bij een kantoor, een overheidsinstelling, etc.