Welk beroep verdient erg lekker?

Ik zelf dacht aan dokters, piloten en directeuren, maar buiten dat wie verdienen nog meer best wel veel? Ongeveer 100k in een jaar.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik ben nog eens 15 maar volgend schooljaar moet ik kiezen wat ik later wil doen. Mijn antwoord is altijd wat heel goed verdient.
Economie vind ik wel leuk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Naar mijn idee is het nog belangrijker dat jij je werk dat je doet erg leuk vindt, en dus ook heel lang kan doen.
Dan heb je in ieder geval leuk werk waar je met plezier naar toe gaat. Geld alleen is niet iets waar je gelukkig van wordt of blijft.

Meestal zijn beroepen die grote (gezondheids- of veiligheids-) risico's met zich meebrengen, goed betaald.
Verder natuurlijk specialistische beroepen waar er maar weinig mensen van zijn die dat werk doen. Maar ja dan moet je ook lang op school zitten en dat is niet echt wat je wilt begrijp ik uit je stukje tekst.
Je wilt vooral veel geld verdienen. Helaas komt dat niet uit de lucht vallen (voor de meesten) en moet je er ook veel voor doen.
Als je economie leuk vindt zou ik eens zoeken op internet wat je daarmee kunt gaan doen als je gaat werken.
Het is heel handig om te weten welke richting je op wilt qua beroep omdat dit het duidelijker maakt waarvoor je leert. Als je dat niet weet, zit je gewoon op school je tijd vol te maken en weet je niet waarvoor je het doet.

Het is dus heel goed van je dat je daar nu al over nadenkt (en moet natuurlijk ook weten welke richting je wilt voor school).

Laat je anders een voorlichten via school of vraag aan je mentor op school eens waar je te weten komt wat je allemaal voor werk kunt doen met de vakken die jij leuk vindt. Dan kom je er vast wel achter wat je leuk lijkt en nog een goede boterham mee kunt verdienen.

Succes met je keuze en met je studie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Parlementariers, tv presentatoren, topvertegenwoordigers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet alle tv presentatoren hoor :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Registeraccountants
*Eigenaren van goedlopende winkels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen 100k per jaar, maar een vuilnisman heeft het niet slecht.
Of wat dacht je van garnalen- of krabben/kreeften vissers!

Eigenlijk moet je op zoek naar een baantje dat niemand wil doen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en dominee is goed betaald, al die avond bezoekjes dopen etc brengt de dominee dik in de overuren;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inkomsten van een predikant vallen vies tegen hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En anders raakt hij het geld wel kwijt aan allimentatie(s) ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dominee verdient niet apart veel, zeker niet als je bedenkt dat ze meestal een universitaire studie theologie hebben gedaan, met een baan in het bedrijfsleven met eenzelfde soort opleiding zouden ze veel meer verdienen.
Een dominee krijgt een vast salaris, en wordt niet extra betaald voor werk in de avond uren, op zondag, of over uren.
Glennlee: Dominees zijn doorgaans gewoon getrouwd, heb niet het idee dat er meer scheidingen zijn onder dominees waardoor ze vaker alimentatie moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cathje 83: Over dat vrij wonen inkomensbestanddeel krijgt hij geen pensioen.
Maar hij moet er wel inkomstenbelasting over betalen.
Dus niet alleen het netto- maar ook het brutobedrag van het loon/salaris is van belang.
Een bijdragevrije arbeidsvoorwaarde heeft ook min-kanten.
Ondernemer. Maar dan wel eentje met een 'gat in de markt'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werken op een booreiland verdiend heel goed.
Een oom van mijn man werkt er en die zit heel erg goed in de slappe was! Maar het is ook een gevaarlijk beroep!

Gevaarlijke beroepen verdien sowieso vaak erg goed.

Verder artsen, advocaten en directeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zo belangrijk is om te doen wat je leuk vindt anders houd je het toch niet vol.
Combineer dat met iets waar je goed in bent en je bent al een stuk verder.

Voor 100.000.- zal je een universitaire studie en daarna ook nog een postdoc moeten doen. En dan nog moet je heel goed zijn en duurt het een tijd voordat je dat verdient.

Zit dat er niet in dan kan je het beste voor jezelf beginnen. Maar ook dat biedt zeker geen garanties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blijkbaar was mijn reactie niet netjes genoeg, nog een keer proberen dan maar: (lastig dat ik mijn reactie tekst niet meer terug kan lezen) "leuk" moet je misschien lezen als "het minst erg" om te doen. Chillen, uitslapen en toch 100.000,- willen verdienen?
Als je erachter komt hoe dat te doen, vertel het me dan.
Dan krijg je 10% van mijn 100.000.- per jaar. Doe dat 10x en je hebt je 100.000,- maar dat is een piramidespel en dat werkt uiteindelijk niet en is ook verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook benieuwd hoe je chillen en uitslapen wilt gaan combineren met studeren en werken. Je diploma krijg je niet omdat je zo'n leuk bruin kleurtje hebt en je loon krijg je niet omdat je zo lekker uitgeslapen bent.
architect, accountant, psychiater of universitair psycholoog, directeur van een groot bedrijf, topmanager, politicus in de landelijke of europese politiek ( niet voor de sp uiteraard ) enz.enz.enz. , maar uiteindelijk..........je kan specialist in een ziekenhuis worden maar als er een overschot aan dokters is en jij hebt toevallig die studie gedaan dan heb je een probleem. Zo ook met de andere functies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
profvoetballer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed betaald profvoetballer, want er zijn er een heleboel die de 100.000.- niet halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het toch niet over ADO?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jackd: met net onder de ton ben ik ook wel blij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ADO verdienen ze goed, sowieso hebben ze in de Eredivisie niet te klagen.
In de Eerstedivisie is het wat minder, daar moet 25% het met minder dan 25.000 doen.
Ok, ze zijn niet arm, maar ze kunnen het niet tot hun 65ste doen en als ze verder geen backup plan hebben..
Onderwater lasser?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Advocaten,rechters,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga voor de reconstructie- en plastische chirurgie, en zet een privékliniek op.

gaat je lukken