Ik heb een contract van 38 uur Daarnaast werk ik op zondag wat binnen die 38 uur valt Heb ik dan alsnog recht op extra toeslag tijdvtijd ivm zondagen?

Ik van onder de CAO Elektro technische detailhandel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Uit jouw CAO staat bij punt 2.10, blz 38 (Zie onderstaande link) maak ik het volgende op.
Ben je voor 1 januari 1998 in dienst gekomen bij je huidige werkgever, dan is het afgesproken salaris volgens het contract, inclusief toeslagen voor zaterdag/zondag en koopavonden. Ben je na 1 januari 1998 in dienst gekomen, dan ontvang je boven op het vaste overeengekomen salaris, nog wel extra toeslag voor zaterdag/zondag/ en avonden.
Met tijd voor tijd bedoel je of je in plaats van geld ook tijd (vrije uren) kan krijgen? Ik weet niet of dat in een CAO geregeld is (kon ik niet vinden). Maar ik kan me voorstellen dat je die alleen krijgt bij overuren. Als je lid bent van een vakbond (kan ik je echt aanraden) dan kun je daar ook nog informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja met tijd voor tijd bedoelde ik vrije dagen want dat krijg ik nu ook niet. Ik krijg gewoon voor 5 uur betaald want ik heb dan gewerkt van 12.00 tot 17.00.

Andere antwoorden (2)

vroeger was dat wel zo, 200%, nu moet dat in je contract staan, omdat veel ondernemers niet onder de zondag uit kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je: CAO Elektro technische detailhandel, in typt op een zoekmachine dan kun je een recente versie van je CAO downloaden. Daar moet je opzoeken hoe jouw functie heet wat betreft jouw uren.
Uiteindelijk, verder in de CAO staat dan de vergoeding, en voor wie deze van toepassing is.
Succes!!