Als je een appartement huurt op basis van loonstrook, wordt dit dan ergens gecheckt in een database oid ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kunnen ze wel bij de belastingdienst opvragen dus met fraude kom je alleen maar in de (grote) problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook van plan bent: Eerlijkheid duurt het langst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die info geeft de belasting dienst volgens mij niet, dat zou wat moois worden, wel eens van privacy gehoord>

Antwoorden (3)

Nee, maar als het uitkomt dat je de boel belazert, is dat valsheid in geschrifte en kan je een boete krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen database voor, of er moet om een ib verklaring van de belasting gevraagd worden maar zelfs daar kan je zgn. truckjes op bedenken.
Dit is allemaal niet netjes en kan veel over gedacht en bedacht worden.

Maar waar het eigenlijk om draait is; kan je het wel echt betalen? En dat is ook de insteek waarom de loonstrook gevraagd wordt. (en dat er eerlijk geld verdiend wordt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een loonstrookje staat je werkgever en o.a. ook je sofinummer vermeld. Verhuurder zou natuurlijk navraag kunnen doen bij de vermelde werkgever en als hij/zij een beetje een netwerk heeft zoeken op het opgegeven sofinummer.