Uitkering aanvragen tijdens verplichte vakantie wanneer je werkt via uitzendbureau?

Ik werk via een uitzendbureau 36 uur per week. Wegens de vakantieperiode is het bedrijf in de zomer gesloten. Ik moet dus 4 weken verplicht vakantie nemen en krijg dit niet betaald omdat ik via een uitzendbureau werk. Ik heb gehoord dat het mogelijk is om voor deze 4 weken een uitkering aan te vragen. Klopt dit? Weet iemand waar ik dan moet zijn? Bij het UWV? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Voor uitkeringen moet je bij het UWV zijn. Je moet ingeschreven staan als werkzoekende voordat je een uitkering via de soc dienst krijgt. Ga dus morgen even naar het UWV om te zien wat de mogelijkheden zijn
anneliez
12 jaar geleden
Er is wel de mogelijkheid om een uitkering te nemen hiervoor, er zijn wel bepaalde voorwaarden.
Je moet sowieso minstens 7 maanden achtereenvolgend hebben gewerkt voor dat bedrijf.
En ik zou het echt vroeg van te voren al regelen.
Ze zijn nogal laks en vragen om de stomste papieren.
Ik zou dus minstens 2 maanden van te voren hieraan werken. Je krijgt dan gem. 70% van je normale salaris uit betaald.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag aan het uitzendburo wat de normale gang van zaken is, zij weten precies of jij in aanmerking komt voor een uitkering, omdat zij die vragen altijd krijgen, eigenlijk moeten zij jouw gewoon op weg helpen anders maar naar het UWV of kijk op de website van het UWV daar staan vast wel het een en ander waar je wat mee kunt.
Succes!
Je kunt natuurlijk ook in die periode bij een ander bedrijf gaan werken..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens even op onderstaande link. Daar vind je veel informatie. Andere tip is om je CAO erop na te pluizen. Overigens is het wel zo dat je tijdens je 4 weken "vakantie" ergens anders zou kunnen werken.