Bestaan er mensen die, ongeacht of ze hetzelfde beroep uitoefenen, toch nog naar een professional gaan?

Bijvoorbeeld:
Dokters die als ze ziek zijn naar een huisarts gaan?
Advocaten die een eigen advocaat hebben?
Tandarts die bij een andere tandarts gaat?
Kapper die haar haar laat knippen bij iemand anders?
Nagelstyliste die haar nagels laat zetten bij iemand anders?

...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vaak doen specialisten dat ook om zichzelf scherp te houden en te leren van hun collega's. Zo gaan leraren geregeld bij hun collega's in de klas stage lopen. En laten adviseurs zich geregeld adviseren door hun collega's.

Voor psychiaters is het geloof ik zelfs verplicht om bij een collega in therapie te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vast wel, het is voor een kapper bijvoorbeeld best lastig om jezelf te knippen. Ik denk dat ze dat door een collega laten doen ofzoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, zeker de laatste 3 voorbeelden lijken mij persoonlijk logisch... Ook een arts kan zichzelf niet altijd onderzoeken en een advocaat kan niet altijd zijn eigen zaak regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk! Maar het zullen wat vaker collega's zijn die ze kennen van de werkvloer.
Overigens een tandarts die zelf een gaatje in z'n tanden boort, lijkt me erg onhandig...