Bij wie, wat of waar moet je zijn als je een carrièreswitch wil maken, maar je weet niet in welke richting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een loopbaanbegeleidingsbureau. Als je googled hierop en op je woonplaats vind je er vast wel een.

Zij kunnen je helpen, precies hiermee. Ze helpen je uit te zoeken, wat je leuk vindt, waar je talenten liggen en dergelijke. En ze weten ook alles over opleidingen en hoe je werk kunt vinden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En kost een paar honderd euro, maar is tot 500 euro per jaar aftrekbaar van de belasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Snuffel
12 jaar geleden
Ik vond het zelf de investering waard. Het hangt een beetje van het bureau af hoeveel het kost.
Je zou alvast kunnen beginnen met op internet aan de hand van tests te onderzoeken waar je interesse ligt, bijvoorbeeld op www.123test.nl
Er zijn zowel gratis als tegen betaling tests te vinden.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit mij volledig aan bij het bovenstaande antwoord en zou nog een kleine aanvulling willen geven.

Bepaal voor jezelf goed wat jouw specifieke vraag is. Gaat het om het bepalen wat je nu eigenlijk precies wilt, of misschien om je talenten duidelijker op je netvlies te krijgen? Ben je op zoek naar meer voldoening in je werk, of wil je jouw persoonlijke passie ontdekken?
Zoek een loopbaanadviseur die zich specifiek richt op jouw individuele vraag en waar je een goed gevoel bij hebt na het eerste contactmoment.

Ook je budget kan bepalend zijn in de keuze voor de juiste loopbaanadviseur. De grotere bureaus zijn vaak duurder dan individuele loopbaanadviseurs. Vraag naar de tarieven, zodat je dit mee kan nemen in je overweging.

Vaak kunnen bepaalde overwegingen, filmpjes of tips je ook al een stap verder helpen door je te inspireren om nu echt stappen te gaan zetten. Bezoek hiervoor eens mijn blog, of bekijk de speech van Steve Jobs, de CEO van Apple. (zie bronnen)

Succes!