Auteurrechten op mijn werk stukken..?

Hoe zit het met dingen di ik op mijn werk maak uit mijn initiatief? Zoals foto's van producten ( voor catalogus en webshop ) of een flash bestand die ik gemaakt heb uit mijn eigen initiatief waar uit eindelijk mijn werkgever mooi en nuttig vindt..

Kan ik daar geld vragen als ik ontslagen ben of naar andere bedrijf te gaan werken?

Sommige mensen zeggen van niet, omdat ik in dienst ben..
Dat klopt maar ik ben in dienst niet helemaal voor dat werk..

Zelf als ik voor dat werkzaamheden werk en dingen die ik gemaakt heb uit mijn initiatief en idee.. lijkt mij wel dat ik recht heb voor een kleine vergoeding..

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Met Vriendelijke groet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt nergens recht op. Je hebt het gemaakt in de tijd van je werkgever. Als je geen afspraken maakt dan kan je niets claimen. Je werkgever zal dan duidelijk zeggen dat het in zijn tijd en zijn opdracht is gemaakt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad: in artikel 7 van de auteurswet is dit terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk.. bedankt voor jullie reacties