Hoeveel tijd voor het verstrijken van een tijdelijk contract moet je te horen krijgen of het wordt verlengd of dat je geen nieuw contract krijgt?

Mijn man heeft een half jaar contract, deze loopt op 28 september 2011 af. Voor welke datum moet hij gehoord hebben of zijn contract verlengd wordt of dat het niet verlengd wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het contract eindigt van rechtswege. Derhalve hoeft de werkgever dit helemaal niet te melden. De werkgever hoeft er alleen maar voor te zorgen dat je man de 29ste niet aan het werk gaat. Is je man wel aan het werk, dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, welke automatisch voor de duur is van het vorige contract (mits inmiddels een vast contract niet van toepassing is).

Netjes is uiterlijk vier weken van te voren. Maar helaas is er dus geen enkele wettelijke verplichting om vooraf kennis te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Netjes is een maand vooraf. Maar dat is niet verplicht kan ook de laatste dag worden gezegd.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog, de dag zelf kan ook nog, mits de arbeid nog niet is aangevangen. Plusje dus.