Werken bij hetzelfde bedrijf als partner?

Ik ben op zoek naar een nieuwe job, en bij mijn vriend op het bedrijf is er een vacature vrij. Is dit het overwegen waard? Voordelen vs nadelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter en haar vriend hebben elkaar op het werk leren kennen. Ik heb met haar destijds diverse gesprekken gevoerd en samen hebben we de voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen. Ze ging toch voor hem.
Ze zijn alweer ruim drie jaar zeer gelukkig samen en verwachten hun eerste kindje.
Ze zitten sinds een jaar samen in de buitendienst en gaan vaak samen naar klanten in het land en regelmatig naar Engeland.
Ze willen niet anders. Het kan dus heel goed gaan, maar ik denk dat je er ook de persoon voor moet zijn.

Antwoorden (5)

Als je werk en privé gescheiden kunt houden is het geen enkel probleem om samen te werken. Maar je moet er wel tegen kunnen. Het ligt er ook aan of jullie op dezelfde afdeling werken of niet. Als je echt samen moet werken moet je ervoor waken dat je de eventuele problemen van thuis niet meeneemt naar je werk en visa versa. Werk is werk en privé is privé. Maar dat is soms moeilijk. Je partner kan het ook vervelend vinden dat je bij hem werkt. Ik zou het zelf niet prettig vinden als mijn man bij mij zou komen werken. Ik vind het wel prettig om mijn eigen ding te doen, dat geld ook voor mijn man. Het ligt er echt aan hoe jullie karakters zijn en wat voor soort relatie jullie hebben. praat er eerst over met je man en als hij er ook achter staat kun je het altijd proberen. Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn keus zou zijn werk en privé gescheiden houden, thuis zitten jullie op elkaars lip laat staan op het werk, dat word 1 grote ergenis..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken mensen die alle bij het zelfde werk hebben en op het zelfde werkplaats werken. Ze zijn dolgelukkig bij mekaar dus het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de één niet letterlijk de baas over de ander is hoeft dit geen problemen te veroorzaken. Maar orders van je partner op moeten volgen vind ik een stuk minder ideaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werken bij hetzelfde bedrijf als je partner heeft wat voordelen, maar toch ook een paar nadelen.
Als hij je baas wordt kan je dat beter niet doen. Hebben jullie een fors verschil van mening op het werk, dan kan dan thuis doorsudderen en dat komt je relatie niet ten goede.
Als het een heel groot bedrijf is en je werkt op verschillende afdelingen en je ziet elkaar nauwelijks, dan is het geen probleem. Heel veel relaties starten trouwens op het werk.

Enkele overwegingen en richtlijnen:

- Als je ziet dat hij leuk staat te grappen met een andere vrouwelijke collega, kun je daar dan tegen? Of slaat het jaloezieduiveltje dan toe? Ga dat bij jezelf na.
- Wordt geen klef stelletje. Dat wekt irritatie bij collega's.
- je ziet elkaar vrij vaak, zo niet de hele dag. Heb je elkaar dan nog genoeg te vertellen?
- Als de een een onenigheid heeft met een andere collega, wees dan niet te snel geneigd om het voor je partner op te nemen.

Twee nadelen:
- Als het uitraakt tussen jullie, kun je geen afstand nemen. Je ziet elkaar de hele dag, en dat is meestal heel onplezierig.
Heel belangrijk:
-Als het slecht gaat met het bedrijf en/of het gaat failliet, worden jullie allebei ontslagen. Dan zit je dus allebei zonder werk.

Mijn dochter is zeer gelukkig met haar partner van het werk. (zie reactie) Het kan zeer zeker!