Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

salarisverhoging van 2% volgens de horeca CAO bij goed presteren? Voor wie is dat van toepassing. Mijn partner is werkzaam bij die org. vanaf 14-02-10

Mijn partner is meer dan een jaar werkzaam bij deze horeca zaak en heeft nog geen enkele salarisverhoging ontvangen. Hij heeft een drie maanden contract gehad en is nu met zijn 2e jaar contract bezig welke gewoon verlengd is zonder verandering van functie. De cao noemt een aantal extra salarisverhogingen / bonussen maar tot nu toe is hij nog nergens voor in aanmerking gekomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meestal is er een eerste salaris verhoging bij goed functioneren na 1 jaar. Bonussen is nooit verplicht dat is een gunst
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je partner heeft gewoon recht op die verhoging (de toevoeging bij goed presteren is zelfs niet aan de orde) als een bedrijfstak een verhoging heeft afgesproken geldt dit voor de hele branche. Heeft normaal gesproken niets met goed presteren te maken, tenzij dit een uitdrukkelijk afgesproken voorwaarde is.

Maar normaal gesproken vinden er functioneringsgesprekken plaats en als je partner nooit op niet goed functioneren is aangesproken dan kan hij zonder meer om die verhoging (met terugwerkende kracht) gaan vragen.

Kijk ook maar eens hieronder bij gerelateerde vragen !
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enorm bedankt. Ik ga dit direct doorgeven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding