salarisverhoging van 2% volgens de horeca CAO bij goed presteren? Voor wie is dat van toepassing. Mijn partner is werkzaam bij die org. vanaf 14-02-10

Mijn partner is meer dan een jaar werkzaam bij deze horeca zaak en heeft nog geen enkele salarisverhoging ontvangen. Hij heeft een drie maanden contract gehad en is nu met zijn 2e jaar contract bezig welke gewoon verlengd is zonder verandering van functie. De cao noemt een aantal extra salarisverhogingen / bonussen maar tot nu toe is hij nog nergens voor in aanmerking gekomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Meestal is er een eerste salaris verhoging bij goed functioneren na 1 jaar. Bonussen is nooit verplicht dat is een gunst
12 jaar geleden
Je partner heeft gewoon recht op die verhoging (de toevoeging bij goed presteren is zelfs niet aan de orde) als een bedrijfstak een verhoging heeft afgesproken geldt dit voor de hele branche. Heeft normaal gesproken niets met goed presteren te maken, tenzij dit een uitdrukkelijk afgesproken voorwaarde is.

Maar normaal gesproken vinden er functioneringsgesprekken plaats en als je partner nooit op niet goed functioneren is aangesproken dan kan hij zonder meer om die verhoging (met terugwerkende kracht) gaan vragen.

Kijk ook maar eens hieronder bij gerelateerde vragen !
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enorm bedankt. Ik ga dit direct doorgeven.