Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het een regel dat je een blinde met een hond niet mag weigeren in je taxi?

Er is een discussie hier. Mijn ene broer zegt van we'll en mijn andere niet. Ik denk ook van niet want je kan (net als ik) ALLERGIES zijn voor honden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel; mag een. Taxi-chauffeeur zeggen dat hij geen honden in hun auto wil, als het een blinde is die een hond nodig heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
723

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dit geld voor belgië in elk geval wel
zie bron

Toegevoegd na 2 minuten:
volgens mij geld dit ook in Nederland
dat leid ik af aan volgende twee bronnen

Toegevoegd na 16 minuten:
ik kom terug op mijn eerdere veronderstelling
want in de volgende bron is te lezen dat D66 kamerlid Kees Verhoeven op 13 april pleitte voor voor bepaalde grondrechten voor taxi klanten

deze zijn er wel in Belgie en Verenigde staten maar dus nog niet in Nederland
http://www.nu.nl/politiek/2491244/d66-wil-grondrechten-taxi-klanten.html

echter ben ik wel van mening dat een taxichauffeur heel fout bezig is als hij zo iemand weigert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, een fatsoensregel, hoe zou jij het vinden, om met een blinddoek om midden op een druk kruispunt te worden afgezet.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik begrijp dat als je echt allergisch bent, je ons laat staan, ja, ons. Ik ben zelf sinds een paar jaar blind, maar ik begrijp niet dat je niet alles in het werk stelt, om een collega op te roepen, ik zou er alles voor over hebben als ik met dikke ogen en een snotneus weer kon autorijden.
Alsnog wel begrip voor de chauffeurs die echt wat mankeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er ook sprake van allergie als een taxichauffeur zich beroept op zijn religieuze wetten omdat daarin zou staan dat honden onreine dieren zijn?
Drepolli
12 jaar geleden
Blind zijn en op goede vraag kunnen reageren, hoe kun je de vraag lezen als je blind bent zonder braille oid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepoli,
Blinden en slechtzienden hebben bij hun computer 2 voorzieningen:
De voorlees faciliteit waarmeee ze teksten kunnen horen en de brailleregel waarmee ze teksten door voelen kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad een spraakprogamma en een braille leesregel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor deze bevestigende reactie
Of het landelijk al een regel is weet ik niet maar dat het er aan gaat komen lijkt me vrij zeker als je het verhaal hier leest: http://www.at5.nl/artikelen/56080/d66-wil-lijst-met-rechten-passagier-in-taxi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding