Is er een manier om bij de vroege shift toch voldoende slaap te krijgen?

Vroeg gaan slapen lukt niet. Gedaan met werken om 13u en dan slapen voor 'n uurtje of 2 omdat je dan slaap hebt en je niet wakker kan houden maar natuurlijk kan je dan 's avonds niet in slaap geraken. Tips graag.

Toegevoegd na 13 minuten:
Vroege is opstaan om 4u15 om 5u beginnen tot 13u

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

niet meer gaan slapen als je thuis komt na een vroege dienst (zit zelf ook in de 3 ploegendienst) ,en dan 's avonds op tijd naar bed zodat je toch 7 uur slaap pakt, dit zal een paar dagen lastig zijn, maar had hetzelfde probleem en ben er op deze manier wel vanaf gekomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Levensritme aanpassen aan je diensten. Dus bij vroege diensten eerder gaan eten en ook eerder naar bed.

Meestal heeft het lichaam 1 of 2 dagen nodig, om aan het nieuwe ritme te wennen. Bij de meeste ploegendienstsystemen hou je dan dus problemen, omdat er vaak na 3 dagen gewisseld wordt.

Heel veel meer kun je niet doen. Menselijk lichaam is gebaat bij regelmaat en bij ploegendienst heb je dat nou eenmaal niet.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Misschien toch proberen om korter te slapen s'middags (als je het echt nodig hebt, een powernap doen van een uur). Probeer dingen in te plannen, zodat je bezig bent. Spreek bijvoorbeeld met een vriend(in) af.
Ik herken het ook een beetje: aan het begin van een reeks vroege diensten, slaap ik vooral voor de eerste vroege dienst slecht.