Waarom zegt mijn baas goedemiddag als ik 's ochtends 5 minuten te laat binnen kom?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat denk je zelf? Volgens mij is het ironie. Of nee, het is geen ironie, maar sarcasme middels een hyperbool. De baas wil het feit dat je te laat komt extra dik aanzetten door net te doen alsof het al middag is. Blijkbaar vindt hij of zij het lastig of niet nodig om je rechtstreeks aan te spreken.
dudemeister
7 jaar geleden
Standaard reactie geven: "maar ik rook niet' ( hopen dan dat je dat idd niert doet) kost meer tijd van de baas hoor, geloof me
Doet het altijd goed
TurfGraver
7 jaar geleden
Hangt van bedrijf af dudemeister.
Als er 'rookpauzes' zijn (en je zelf mag bepalen wat je daarmee doet) werkt het niet. :)
tinus1969
7 jaar geleden
@dudemeister - niet alle werkgevers waarderen een sarcastische reactie.

Antwoorden (1)

Hij overdrijft natuurlijk, maar geeft hiermee wel aan dat hij jouw te laat komen niet op prijs stelt.

Toegevoegd na 4 minuten:
De reden om deze hyperbool te gebruiken kan zijn om bijvoorbeeld een emotie of een mening extra nadruk te geven.
Voorbeelden van andere uitdrukkingen die hyperbolen zijn:
Ze weende een zee van tranen.
De regen viel met bakken uit de lucht.
Ik heb een eeuw staan wachten.
Ik ben in een seconde terug.
Ik heb me dood gelachen.
Ik sterf van de honger.
SimonV
7 jaar geleden
ronaldP
7 jaar geleden
wellicht iets onder de verkeerde reactie geplaatst?