werk nu 36 uur per 4 weken 1991,00 kan nu een andere baan krijgen 40 uur per maand verdiensten 2226,96 hoe kan ik dit het beste berekenen...?

36 uur 4 weken of 40 uur per maand ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij 36 uur werken per 4 weken heb ik wel om de 2 weken een atv dag en bij 40 uur werken per maand 3 atv dagen in 1 jaar...wat is een goede vergelijking van 36 uur naar 40 uur en van 4 weken naar maandsalaris ?

Toegevoegd na 40 minuten:
Even ter aanvulling
13,83 euro per uur 36 uur werken 4 weken ( om de 2 weken atv dag )
12,80 euro per uur 40 uur werken maand ( 3 atv dagen in 1 jaar )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel dagen in de week werkt u?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet zo centenwegen. Kijk liever welk werk aantrekkelijker lijkt: leuke collega's, beter materiaal, prettige werktijden, meer vrijheid, verantwoordelijkheid, afwisselende ritjes.
Alleen wanneer je altijd echt heel krap bij kas zit zou je voor het hoogste salaris moeten kiezen, anders plezier in het werk mee laten tellen!

Antwoorden (5)

Makkelijkste is het om het om te rekenen naar jaarloon.

1991,00 x 13(52weken : 4 weken = 13 salarissen per jaar)

2226,96 x 12 (maanden)

Deze bedragen vergelijken en je weet waar je (financieel) beter van wordt.

Naar de secondaire arbeidsvoorwaarden zou ik ook nog even informeren voor je de overstap maakt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is beter naar de dag loon te kijken
dan zal je zien dat je bij de baas van 40 uur minder verdiend.

Die betaald namelijk per maand uit dat houd in,dat je het zelfde geld krijgt voor 23 werkdagen en soms 21 dagen
dat verschild van maand.

je heb 5 werkdagen in een week dus reken uit.
je krijgt over 4 weken betaald voor 20 dagen waarvan 36 uur deel dat door 5
plus dat je atv dagen meer zijn

Ik wil je er ook even bij zeggen: dat geld vergoed niet alles,als je maar met veel plezier naar je werk gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt nu ook 40 uur per week, maar krijgt van je baas twee ATV dagen per maand. Dan kom je dus op 36 uur per week. Je krijgt van je baas 1991 per 4 weken (20 werkdagen), en een andere baan betaald 2226.96 per maand (gem 21 werkdagen).

Je andere baan betaald betaald beter (13.26 ipv 12,44 per uur), maar je hebt waarschijnlijk niet meer je twee dagen per maand vrij... Ik zou persoonlijk voor het lagere salris blijven werken, maar wel twee extra vakantiedagen pakken.

Mag je ze ook opsparen en dan een week per drie maanden extra vakantie pakken? Dan zou ik helemaal bij je huidige baas blijven.

Je kunt het wel even aangeven bij je baas, misschien wil hij je iets extra geven per uur...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het vervolg op het eerdere antwoord:
Je hebt nu een jaarsalaris van € 25.883 tegen nieuw
€ 26.723,00 (afgerond). Je gaat dus dan € 840,00 meer verdienen. Maar bij je huidige baan krijg je 26 atv dagen en bij 40 uur werken maar 3 atv dagen per jaar.

Dat is wel een erg groot verschil. Dus moet je nog even berekenen wat dat financieel betekent:

Een jaarsalaris van 25.883 gedeeld door 260 dagen (dat is zo'n beetje gangbaar) levert een dagloon op van € 99,55, zeg maar totaal € 2.600,00 en het andere jaarsalaris 26.723 gedeeld door 260 een dagloon van afgerond
€ 103,00 = € 309,00.

Totaal dus 25.883 + 2.600 = € 28.483 en het nieuwe salaris is 26.723 + 309 = € 27.032.

In je nieuwe baan ga je dus eigenlijk dan € 1.451,00 minder verdienen.
Dus moet je je afvragen of jij de extra verdiensten van
€ 840,00 vindt opwegen tegen het feit dat je dan veel minder vrije dagen zult krijgen, die overweging moet je zelf maken.

Als je het toch overweegt om de nieuwe baan te nemen, maar eigenlijk toch wel goed naar je zin hebt, dan kun je je huidige baas, natuurlijk gewoon om opslag vragen.

Als hij tevreden over je is dan wil hij je niet kwijt dan geeft hij je waarschijnlijk wel opslag, dan zit je helemaal goed, want je weet nu wat je hebt voor werk, maar niet hoe de nieuwe baan zal zijn.

Succes ermee
12 jaar geleden
als je het echt wil weten loop dan even binnen bij een loonadministratie bedrijf , leeg de voorwaarden ter vergelijking neer en je weet alles ,kost een paar tientjes ongeveer

Toegevoegd na 38 seconden:
leeg = leg