De Arbo arts zegt dat ik moet werken en me aanstel, echter mijn huisarts vindt dat ik overspannen ben en rust moet hebben. Hoe nu verder???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zegt de arts letterlijk dat u zich aanstelt. Belachelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jemig.... dat kan je ook heel goed gebruiken als je rust nodig hebt..... sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beterschap!!

Het beste antwoord

In principe heeft je huisarts gelijk, want hij kent je beter dan de Arbo-arts. Vraag aan de Arbo-arts of hij contact op wil nemen met je huisarts, of andersom. Die 2 artsen komen er samen heus wel uit, en dan weet jij waar je aan toe bent. Succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! +

Andere antwoorden (3)

De huisarts is er voor jouw belang, de Arbo-arts voor het belang van het bedrijf. Die twee moeten nu als arts met elkaar afstemmen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt een 'deskundigenoordeel' of 'second opinion' aanvragen bij het UWV Uitvoeringsinstituut,
let op want het UWV is wel een betere vriend van de ARBO dan de huisarts. Laat dan ter plekke bij die second opinion de dingen opschrijven. Ik kwam toendertijd van een een koude kermis thuis want de onafhankelijke gaf me gelijk maar een paar dagen later kwam er een totaal ander advies. Aan het werk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik hoe vervelend zo'n situatie is. De arbo arts is meestal kort door de bocht. Ben je het niet eens met zijn advies aan jou en de werkgever dan kun je het volgende doen.

- Ga in gesprek met je werkgever. Leg uit dat je eigen huisarts rust heeft voorgeschreven. Spreek een termijn af wanneer je weer denkt parttime een begin te maken. Wellicht dat je een goede werkgever hebt die met je mee denkt.
- maak een dossier voor jezelf aan met alles wat je krijgt van je werkgever en arbo.
- stuur een formele brief aan de arbo en je werkgever waarin je aangeeft dat je huisarts de diagnose heeft gesteld.
- blijf praten! Dan alleen kan je er samen uit komen!

Blijf bij jezelf! Ga niet compenseren omdat men dat van je wil. Je wordt daardoor niet sneller beter!

Heel veel succes!