Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De Arbo arts zegt dat ik moet werken en me aanstel, echter mijn huisarts vindt dat ik overspannen ben en rust moet hebben. Hoe nu verder???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zegt de arts letterlijk dat u zich aanstelt. Belachelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jemig.... dat kan je ook heel goed gebruiken als je rust nodig hebt..... sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beterschap!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe heeft je huisarts gelijk, want hij kent je beter dan de Arbo-arts. Vraag aan de Arbo-arts of hij contact op wil nemen met je huisarts, of andersom. Die 2 artsen komen er samen heus wel uit, en dan weet jij waar je aan toe bent. Succes en beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! +

Andere antwoorden (3)

De huisarts is er voor jouw belang, de Arbo-arts voor het belang van het bedrijf. Die twee moeten nu als arts met elkaar afstemmen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt een 'deskundigenoordeel' of 'second opinion' aanvragen bij het UWV Uitvoeringsinstituut,
let op want het UWV is wel een betere vriend van de ARBO dan de huisarts. Laat dan ter plekke bij die second opinion de dingen opschrijven. Ik kwam toendertijd van een een koude kermis thuis want de onafhankelijke gaf me gelijk maar een paar dagen later kwam er een totaal ander advies. Aan het werk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik hoe vervelend zo'n situatie is. De arbo arts is meestal kort door de bocht. Ben je het niet eens met zijn advies aan jou en de werkgever dan kun je het volgende doen.

- Ga in gesprek met je werkgever. Leg uit dat je eigen huisarts rust heeft voorgeschreven. Spreek een termijn af wanneer je weer denkt parttime een begin te maken. Wellicht dat je een goede werkgever hebt die met je mee denkt.
- maak een dossier voor jezelf aan met alles wat je krijgt van je werkgever en arbo.
- stuur een formele brief aan de arbo en je werkgever waarin je aangeeft dat je huisarts de diagnose heeft gesteld.
- blijf praten! Dan alleen kan je er samen uit komen!

Blijf bij jezelf! Ga niet compenseren omdat men dat van je wil. Je wordt daardoor niet sneller beter!

Heel veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding