Dan zou ik als ik jou was even naar je werkgever lopen of bellen en opheldering vragen. Je contract zal zeer waarschijnlijk wel verlengd worden of aangepast naar vast contract, anders had je waarschijnlijk wel gehoord dat je weg moet. Zijn er aanwijzingen dat je je werk niet goed doet? zo niet, dan zou ik me geen zorgen maken maar het wel zo snel mogelijk aan je werkgever vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Mij lieten ze ook pas een maand van te voren weten dat ik wegmoest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja...dat is zeker l*llig maar het is wel zo netjes als ze het jou op tijd laten weten. Volgens mij verschilt het ook per cao of en hoe lang je het van te voren moet laten weten als het contract niet verlengd wordt.
Een jaarcontract is niet voor niets een jaarcontract. Als dat afgelopen is, is je contract afgelopen.

Ik heb wat via Google gezocht en vond:

"Er hoeft bij ontslag niet altijd sprake te zijn van conflicten. Er kan ook sprake zijn van een misverstand. Stel dat u een met een medewerker drie jaarcontracten afsluit. Na afloop van het derde jaarcontract verschijnt de medewerker gewoon op het werk. Er is dan sprake van een vast dienstverband, ook als u daarover niets hebt afgesproken. Stuurt u de medewerker naar huis, dan kan deze het ontslag met succes aanvechten. Houd dus rekening met het aflopen van tijdelijke contracten."

Gevonden op: http://www.sprout.nl/bedrijfsvoering_artikel.jsp?id=451867&rubriek=436982

Dat klinkt als: maak geen slapende honden wakker.
Het lijkt mij alleen dat die honden niet slapen, en het zelf ook wel weten.
Verneem je niets, dan lijkt de tip om gewoon verder te gaan, dan lijk je meer rechten te hebben dan als je zelf al wegblijft omdat je niet hoorde dat je contract doorliep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon heerlijk door blijven werken en vooral niets zeggen ,alleen als je zeker weet dat je drie jaar voorbij zijn ,kan je een feestje beginnen want dan heb je vanzelf een vast contract,vraag het even aan de bond ,dan weet je het zeker .veel succes,en hope dat ze je vergeten dan heb je gelijk vast werk,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even mijn reactie uit eigen ervaring: Na drie tijdelijke contracten is automatisch het volgende contract een vast contract (wat er ook instaat). Hoor je niets aan het eind van een contract, dan is het contract automatisch (stilzwijgend) verlengt, normaal gezien met de duur van het vorige contract, behalve dus bij een vierde contract. Dat is ook in dat geval een vast contract.

Mijn vorige werkgever dacht dat ik het niet doorhad. Ik had 3 tijdelijke contracten gehad en kreeg een vierde (ook tijdelijk) contract. Aan het eind van dat contract kreeg ik (een maand voor het afliep) te horen dat ik niet meer terug hoefde komen. Ik heb toen de rechtsbijstand ingeschakeld en uiteindelijk heeft mijn baas moeten toegeven dat ik in vaste dienst was. Voordeel voor mij: ik werd ontslagen (helaas was daar reden voor omdat er geen werk meer voor mij was) en kreeg een oprotpremie mee.

Ik zou dus als ik jou was lekker mijn mond dichthouden, maar ook goed in mijn achterhoofd houden dat het in november wel eens afgelopen kan zijn. Misschien als eens bij de uitzendbureaus kijken? Het is geen vetpot op het moment kan ik je vertellen...