Hoeveel vraagt een gemiddelde fotograaf voor het fotograferen van een bruiloft?

In augustus heb ik een bruiloft en ik leg de hele dag vast, ik maak alleen niet DE foto's voor in het album, zeg maar. Ik krijg voor die dag 100 euro. Ik ben 16 jaar en niet professioneel.
In september heb ik nog een bruiloft en ook daar leg ik de hele dag vast en ik maak DE foto's voor in het album. Hoeveel kan ik daarvoor vragen? Hoeveel vraagt een gemiddelde fotograaf daarvoor? Of hoeveel vraagt een professionele fotograaf daarvoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt jezelf niet vergelijken met een professioneel fotograaf. Die 100 euro voor die dag vind ik een prachtige vergoeding.
Als je het album koopt en foto'slaat ontwikkelen in verschillende grootte komen de kosten daarvan voor het bruidspaar. Het inplakken op een mooie manier, dan zou dat ook beloond mogen worden. Nog eens 100 euro. Voor de tijd. Maar meer niet.

Een prof vraagt zo tussen de 600 en de 1000 euro voor een reportage. All-in. Thuisbezorgd in een mooi album. Afhankelijk van de hoeveelheid foto's. En ook de originaliteit speelt mee. Verschillende vormen etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier een infosite

http://www.huwelijksfoto.com/blog/kostprijs-trouwreportage/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, met 100 euro mag je dik tevreden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt zeker. Alleen een pro. fotograaf vraagt all-in meestal tussen de 800 en 2000 euro, incl album. Helaas..het is veel geld. Ik had een keer een fotograaf, die was er dan van 8 uur tot 5 uur bij, zonder album, alleen foto's, 800 euro. Maargoed, goede reactie verder :p