Wat moet je een 20-jarige per uur betalen als hij een hoop schuurwerk voor je doet? Wat is een redelijk bedrag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wat heb jij er voor over? Wat gebeurd er, als die 20-jarige het niet doet... moet je het dan zelf doen (en moet je daar dan n dag voor vrijnemen?) of laat je het dan een klusser a 40,-- per uur doen?
Hoe goed ken jij de 20-jarige en zitten er meer klussen voor hem in? Is het een klus die jij voor hem/haar bedacht hebt omdat hij/zij geld wil verdienen of is het een echt bestaande klus dat al jaren op n uitvoerder wacht.

Allemaal zaken die meespelen bij het bepalen van de prijs.
10 tot 15 euro per uur is niet verkeerd. Daarboven is het wel echt luxe. Maar waarom niet een totaalprijs? Dan kan hij/zij zelf bepalen of hij/zij langzaam of snel werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! Dikke +
Gefeliciteerd met level 2, je kunt nu ook plussen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord. Het is voor mn zoon bedoeld die een klus doet voor zn oom. Hij hoeft niet het onderste uit de kan te hebben want je kunt ook wel eens gewoon wat over hebben voor je familie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik aan een familielid een klus uitbesteed probeer ik altijd zoveel mogelijk de volle mep te betalen, dat houdt de relaties gezond. Bovendien neem je iemand dan net zo serieus dan wanneer hij geen familie was. En het werk is hetzelfde... Het wordt anders als er op regelmatige basis allerlei niet betaalde andere verdiensten over en weer gaan.

Andere antwoorden (5)

Het minimumloon van een 20-jarige is EUR 5,09 bruto, exclusief 8% vakantiegeld en bij een 40-urige werkweek. Zorg er dus in ieder geval voor dat het hoger is dan dat. Denk er hierbij alleen om dat dit echt het minimum is, dus dat het menselijker is om meer dan dit te geven. Daarnaast kan het zwaar werk zijn, wat mijn inziens ook wat meer geld zou verdienen.

Ik zou kijken naar de hoeveelheid die een persoon nodig heeft. Denk hierbij om mogelijke huur, ziektekosten, eten en drinken etc. Iemand moet natuurlijk ook rond kunnen komen van een normaal salaris.

Toegevoegd na 45 seconden:
En bij een 36-urige werkweer is het 5,66 (exclusief de 8% vakantiegeld). Gek eigenlijk, dat het dan hoger is... Geen verklaring daarvoor, sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt niet als loondienst waar de vraagsteller het over heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was mij duidelijk, maar los daarvan lijkt het mij evengoed een goede richtlijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iemand in loondienst neemt dus, en als het je duidelijk was is het geen antwoord op de vraag meer. Voor zelfstandige klussen is zo'n loon niet eens bespreekbaar en eerder beledigend dan een redelijk voorstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij gaat uit van loondienst terwijl het gewoon een tijdelijke klus is. Het is een beetje stom om het dan over huur, ziektekosten en kunnen rondkomen van een salaris te hebben, een - daarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(gelukkig niet gekregen min... ssst!) :o)
5. 66 euro is het minimumloon voor iemand van 20. Ik zou zelf wat meer geven. Maar in iedergeval niet minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowieso moet de werkgever boven het minimumloon zitten en verder is het geheel afhankelijk per werkgever wat hij wilt geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou 10 tje geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België is het minimumuurloon voor een 20-jarige jobstudent(e) 8,0789 euro. Maar de lonen die werden vastgelegd in een CAO van de Ondernemingsraad, zijn afhankelijk van de sector en dus het type arbeid. Aangezien hij/zij dit in (privaat?) verband voor je doet, moet je je niet houden aan deze regels. Wel ben je dan schuldig aan zwartwerk indien je controle krijgt van de RVA (Rijksdienst voor Arbeidsvoorzieningen)

Waar moet je dan wél rekening mee houden?
Het gezondheidsrisico (door het stof die het schuren opwekt), de temperatuur buiten (dus de externe omgevingsfactoren) en extralegale voorwaarden (vervoersonkosten, kost en inwoon...)