Kan je boekhouding en schoonheidsverzorging combineren?

Ik zit nu in een handelsrichting en wil later verder studeren voor mijn diploma van boekhouding, als ik dat diploma heb zou ik graag voor schoonheidsspecialiste
leren in welbepaalde avondschool, nu wil ik weten of ik zelfstandig schoonheidsspecialiste en boekhouding kan combineren? Zal het niet overdruk zijn?
Alvast bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Combineren kan altijd, maar dan wel gescheiden :P
Je kan natuurlijk bij beide beroepen part-time gaan werken.

Antwoorden (3)

Beide beroepen zullen niet gelijk stormlopen; maar als zelfstandige heb je altijd je boekhouding en kun je boekhouding inderdaad doen als schoonheidsspecialiste. Echter moet je wel een keuze maken hoe je je gaat profileren natuurlijk. Zeker als mensen gaan zoeken op je naam (je personal branding) moet daarin geen verwarring ontstaan.

Bedenk wel: Alles kan, als je maar wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bijt elkaar in elk geval niet. Als je ergens de boekhouding doet, zal het de betreffende werkgever (Tenzij het een schoonheidssalon is) is niet uitmaken dat je buiten je baan als boekhoudster ook nog schoonheidsspecialiste bent. Als je zelfstandig schoonheidsspecialiste wordt, kun je je je eigen afspraken inplannen en het zo druk/rustig maken als je zelf wil. En het is daarbij inderdaad mooi meegenomen dat je zelf de boekhouding kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima idee. In de tegenwoordige tijd kun je er niet vanuitgaan dat je in hetzelfde beroep altijd de kost kunt blijven verdienen.
Met twee verschillende richtingen wed je op twee paarden tegelijk.
Wel zorgen dat je in beide beroepen bij blijft met de ontwikkelingen.